klein of groot probleem?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Als je in ons viertje rechtdoor wilt rijden moet je het stuur altijd ongeveer een kwartslag nr rechts houden. Nu heb ik dit eens gementioned tegen mensen die er "verstand" van hebben en die zeggen dan: gewoon even laten uitlijnen joh...
Is dit inderdaad een oplossing? En ik heb pas geleden ontdekt dat de stofhoezen die om de stuurstangen zitten zowel links als rechts een flinke scheur vertonen, kan dit ermee te maken hebben?
Als ik dan toch de boel uit elkaar ga halen om die hoezen te vervangen, kan ik dan gelijk iets aan dat 'scheve stuur' doen?
Is dit inderdaad een oplossing? En ik heb pas geleden ontdekt dat de stofhoezen die om de stuurstangen zitten zowel links als rechts een flinke scheur vertonen, kan dit ermee te maken hebben?
Als ik dan toch de boel uit elkaar ga halen om die hoezen te vervangen, kan ik dan gelijk iets aan dat 'scheve stuur' doen?
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Als je stuur een kwartslag verdraait zit moet je gewoon het stuur er af halen en een kwartslag gedraaid er weer op zetten. Het stuur zit vast met een fijne vertanding en kan op velerlei positie erop gezet worden.
Je kan ook laten uitlijnen maar dan ben je wel 50 Euro armer.
Gescheurde stofhoezen hebben daar niets mee te maken. Die moet je in Nederland voor de APK vervangen, ik weet niet hoe het in Belgie gekeurd wordt ? Zelf vervangen kan, gaat handig als je een kogeltrekkertje koopt, al zijn er ook die het zonder doen.
Je kan ook laten uitlijnen maar dan ben je wel 50 Euro armer.
Gescheurde stofhoezen hebben daar niets mee te maken. Die moet je in Nederland voor de APK vervangen, ik weet niet hoe het in Belgie gekeurd wordt ? Zelf vervangen kan, gaat handig als je een kogeltrekkertje koopt, al zijn er ook die het zonder doen.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Ja, OK, als het stuur er nooit af is geweest, vroeger rechtstond en nu een kwartslag verdraaid, dan zou je er denk ik niet mee door de keuring komen omdat ze je daar wel gaan vertellen dattie uitgelijnd moet worden.
Hobbes, heb je gekeken of je voorbanden scheef afgesleten zijn ? Dus aan de binnenkant meer dan aan de buitenkant?
Hobbes, heb je gekeken of je voorbanden scheef afgesleten zijn ? Dus aan de binnenkant meer dan aan de buitenkant?
Vraag is of Hobbes zelf kracht moet zetten aan z'n stuur om rechtuit te kunnen.
Als de auto zonder handen aan het stuur gewoon rechtdoor gaat, dan is dat scheve stuur inderdaad een kwestie van stuur loshalen en goed terugzetten.
Als dat niet zo is en je moet beide stofhoezen (laten) vervangen dan kan je beter na die actie je wagen laten uitlijnen.
Als de auto zonder handen aan het stuur gewoon rechtdoor gaat, dan is dat scheve stuur inderdaad een kwestie van stuur loshalen en goed terugzetten.
Als dat niet zo is en je moet beide stofhoezen (laten) vervangen dan kan je beter na die actie je wagen laten uitlijnen.
ik heb net nog ff gecheckt, en echt kracht zetten hoeft niet, met een vinger aan het stuur kan je'm rechtdoor laten rijen, maar zonder handen en flink gas d'r op, dan wil het wagentje wel een beetje nr links...
en de banden zijn langs de buitenkant een heel klein beetje meer afgesleten dan aan de binnenkant,
dat wordt wel laten uitlijnen dus...
in ieder geval heel erg bedankt voor de tips!!
oh en voor het vervangen van die stofhoezen heb ik een kogeltrekkertje nodig?? ik bedoel niet die bij de homokineet zitten he, maar die om de stuurstangen
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: hobbes op 2004-02-28 18:19 ]</font>
en de banden zijn langs de buitenkant een heel klein beetje meer afgesleten dan aan de binnenkant,
dat wordt wel laten uitlijnen dus...
in ieder geval heel erg bedankt voor de tips!!
oh en voor het vervangen van die stofhoezen heb ik een kogeltrekkertje nodig?? ik bedoel niet die bij de homokineet zitten he, maar die om de stuurstangen
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: hobbes op 2004-02-28 18:19 ]</font>
- maartenbokslag
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma aug 19, 2002 2:00 am
- Locatie: Tilburg
volgens mij hoeven de stuurkogeltjes niet los. Met wat pecht trek je de rubbertjes daarvan kapot.
Gewoon de wartel loshalen en exact gelijk weer monteren. Kun je zien aan de roest op de wartel. En als je toch gaat uitlijnen is dat al helemaal de aangewezen weg.
Overigens wil rechtsuitrijden helemaal niet zeggen dat je auto goed is uitgelijnd. Als beide banden evenveel naar binnen staan, of naar buiten, dan gaat hij ook recht.
Gewoon de wartel loshalen en exact gelijk weer monteren. Kun je zien aan de roest op de wartel. En als je toch gaat uitlijnen is dat al helemaal de aangewezen weg.
Overigens wil rechtsuitrijden helemaal niet zeggen dat je auto goed is uitgelijnd. Als beide banden evenveel naar binnen staan, of naar buiten, dan gaat hij ook recht.