Bevestiging van de koppeling
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Ik ben met mijn 1400 automatenblok bezig, en heb een dik zwaar stuk bolvormige dinges van het vliegwiel afgehaald. Dit zat vast met 3 korte boutjes M8 die aan de motorkant van het vliegwiel geplaatst moeten worden.
Op dit vliegwiel moet nu de 1100 koppeling komen.
Nu heb ik nog nooit een koppeling van dichtbij gezien, en de Haynesbijbel geeft geen enkele foto van de 1100 koppeling of het 1100 vliegwiel, en ik weet niet of dat op dezelfde manier bevestigd moet worden. Of moet ik er een ander vliegwiel opzetten ?
Ik zie het snel genoeg als ik een koppeling in mijn handen hou, maar dat kan nog een paar dagen duren, en ik ben nieuwsgierig.
Op dit vliegwiel moet nu de 1100 koppeling komen.
Nu heb ik nog nooit een koppeling van dichtbij gezien, en de Haynesbijbel geeft geen enkele foto van de 1100 koppeling of het 1100 vliegwiel, en ik weet niet of dat op dezelfde manier bevestigd moet worden. Of moet ik er een ander vliegwiel opzetten ?
Ik zie het snel genoeg als ik een koppeling in mijn handen hou, maar dat kan nog een paar dagen duren, en ik ben nieuwsgierig.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Weet je dat heel zeker ? Waarom is het koppelingshuis van de 1400 dan langer, dat doen ze toch niet voor niks ? En is de 1400 koppeling dan anders dan de 1100 koppeling ? Je zou je kunnen voorstellen dattie zwaarder is uitgevoerd, maar dat gaat vaak gepaard met andere afmetingen.
Mind you, ik heb dus geen 1400 koppeling want het is een automatenblok.
Mind you, ik heb dus geen 1400 koppeling want het is een automatenblok.
Weet je wat, ik ga gewoon ff op zolder kijken of het past. Heb een AT blok met koppeling liggen en ook wel een los 1100 koppelingshuis. Overigens denk ik dat de vliegwielen van een 1100 en een 1400 hetzelfde zijn, maar weet niet in hoeverre dat opgaat voor een automaat.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Nou, heb het even voor je gepast en mijn conclusie is dus idd dat het past. Sterker nog, het AT koppelingshuis is vrijwel hetzelfde als het 1100 en iig even dik. Ik heb dus het vermoeden dat dat dikkere koppelingshuis meer te maken heeft met het feit dat het bij een automaat hoort, als dat het met de motor te maken heeft.
Je kunt dus met een gerust hart een alpine koppelingetje erin zetten.
Als je toch bezig bent, is het misschien leuk de kop 0,3 mm te laten vlakken en 2 dubbele webers erop te schroeven. Dat schiet tenminste een beetje op.
Je kunt dus met een gerust hart een alpine koppelingetje erin zetten.
Als je toch bezig bent, is het misschien leuk de kop 0,3 mm te laten vlakken en 2 dubbele webers erop te schroeven. Dat schiet tenminste een beetje op.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Ahum, ik had me een hoop werk kunnen besparen, want de koppelingen van zowel een 1100 r4 gtl, als 1400 r5tx of r5 alpine zijn Precies, maar dan ook exact hetzelfde. De bestelnr's van de diverse onderdelen zijn bij auto-onderdelen.com iig hetzelfde.
Ik denk dus dat je gewoon moet doen wat je al wilde doen, koppelingshuis van de 1100 en een koppeling van een 1100, het maakt namelijk niets uit.
Ik denk dus dat je gewoon moet doen wat je al wilde doen, koppelingshuis van de 1100 en een koppeling van een 1100, het maakt namelijk niets uit.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------