Pagina 1 van 2
Geplaatst: vr feb 06, 2004 1:15 am
door jbeekmann

Wie weet wat dit voor n sensor is???
Volgens mij zit de oliedruksensor netjes aan de andere kant van het blok vlakbij het oliefilter, dus ik denk dat dit een andere is... wie weet het?
_________________
www.stofhappen.nl
Met meters in het vizier meer vertier! GTL '86
Nulla tenaci invia est via!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jbeekmann op 2004-02-06 00:19 ]</font>
Geplaatst: vr feb 06, 2004 1:47 am
door R4F6GTX Automaat
Temperatuur sensor. Zit toch op de cil. kop? Voor het koelwater, dacht ik toch. Moet opzoeken in het R4boek maar dat heb ik in de garage liggen...
Zit het stekkertje niet daar aan het zichtbare stuk kabelboom? of anders bij waar die van de starmotor uit komen, bij de hfdrmclndr...
_________________
Teveel Viertjes o.a. F6 automaat, F6 Sinpar(4x4), F6 Nato, GTL.
Opruiming van alle R4 onderdelen.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: r4f6gtx automaat op 2004-02-06 10:09 ]</font>
Geplaatst: vr feb 06, 2004 10:27 am
door Ron
Pingelsensor icm electronische ontsteking?
Aan de behuizing te zien zal het wel iets met druk of temperatuur zijn. Aan de bevestiging te zien zal het wel geen druk zijn. Dus ik denk ook tempsensor of theromocontact.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2004-02-06 09:31 ]</font>
Geplaatst: vr feb 06, 2004 10:41 am
door Goof
Is de originele doodgewone temperatuursensor. Als het goed is moet je ergens een kabeltje over hebben. Komt op dezelfde plaats uit de kabelboom als die kabeltjes die naar het remvloeistof reservoir gaan voor zover ik me kan herinneren.
Geplaatst: vr feb 06, 2004 11:02 am
door Erik
100%zeker een temperatuursensor en zit duidelijk ook op de juiste plek. Wat Da Goof aan draden benoemd klopt dus gewoon even aansluiten.
Geplaatst: vr feb 06, 2004 11:24 am
door Willem de Zwijger
Ja, dit is dus het sensortje wat het rode temperatuurlampje op het dashboard doet branden als de temp te hoog wordt. Of als het sensortje stuk gaat, dat laatste leverde mij dus laatst een interessant halfuurtje aan een stikdonkere snelweg op, zie ander topic.
Wellicht ten overvloede: dit sensortje schakelt niet de fan aan, dat doet een sensor die in de radiator zit.
Geplaatst: vr feb 06, 2004 1:02 pm
door Bauke
is dit het blok van de Marokko-4?, wel handig dan, een temp.sensor.
Geplaatst: vr feb 06, 2004 1:10 pm
door Ron
Da-Goof : last but not leased.

Geplaatst: vr feb 06, 2004 4:14 pm
door Willem de Zwijger
Ron, vind je dit ook leuk: ich habe mein renault 4 renoviert.
Hoorde ik mezelf in Oostenrijk zeggen tegen mijn duitse medeleerlingen in het ski-klasje.
Geplaatst: vr feb 06, 2004 4:25 pm
door Goof
Op 2004-02-06 12:10, schreef Ron:
Da-Goof : last but not leased.

Geplaatst: vr feb 06, 2004 4:58 pm
door Ron
Renoviert...! Hahaaaaa.

Helemaal leuk om dat onverwachts van jezelt te horen denk ik.
Geplaatst: ma feb 09, 2004 2:58 am
door jbeekmann
mmmm.... raar... Als ik naar Willem de Z. zn antwoord kijk moet het lampje dus gaan branden nu hij niet is aangesloten... dat doet ie niet...
Ik heb geen draad over in de kabelboom aan de linkerkant. Wel aan de rechterkant overigens... Twee zelfs, maar ik kan me niet herinneren dat die ooit vast hebben gezten bij het vorige blokje...
Meet dat andere sensortje (aan de rechterkant) oliedruk? Meet deze dan olietemp? Nee toch? Zit direct op het blok gebout, dus meet ie gewoon de bloktemp... (koptemp...
Geplaatst: ma feb 09, 2004 9:58 am
door an3s
Nee, die sensor maakt contact met massa wanneer ie te heet wordt. Als het draadje niet aangesloten is is er dus ook geen contact.
Om te proberen welk draadje het is moet je gewoon de verschillende draadjes een voor een tegen het blok houden. Als het lampje aangaat is het de goede.
simpel toch?
Geplaatst: ma feb 09, 2004 9:59 am
door an3s
..... en ja, dat andere sensortje meet de oliedruk.
Geplaatst: ma feb 09, 2004 10:08 am
door an3s
En moeten jullie zo langzamerhand niet eens weg?