Wie weet wat dit voor n sensor is???
Volgens mij zit de oliedruksensor netjes aan de andere kant van het blok vlakbij het oliefilter, dus ik denk dat dit een andere is... wie weet het?
_________________ www.stofhappen.nl
Met meters in het vizier meer vertier! GTL '86
Nulla tenaci invia est via!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jbeekmann op 2004-02-06 00:19 ]</font>
Pingelsensor icm electronische ontsteking?
Aan de behuizing te zien zal het wel iets met druk of temperatuur zijn. Aan de bevestiging te zien zal het wel geen druk zijn. Dus ik denk ook tempsensor of theromocontact.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2004-02-06 09:31 ]</font>
Is de originele doodgewone temperatuursensor. Als het goed is moet je ergens een kabeltje over hebben. Komt op dezelfde plaats uit de kabelboom als die kabeltjes die naar het remvloeistof reservoir gaan voor zover ik me kan herinneren.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ja, dit is dus het sensortje wat het rode temperatuurlampje op het dashboard doet branden als de temp te hoog wordt. Of als het sensortje stuk gaat, dat laatste leverde mij dus laatst een interessant halfuurtje aan een stikdonkere snelweg op, zie ander topic.
Wellicht ten overvloede: dit sensortje schakelt niet de fan aan, dat doet een sensor die in de radiator zit.
Ron, vind je dit ook leuk: ich habe mein renault 4 renoviert.
Hoorde ik mezelf in Oostenrijk zeggen tegen mijn duitse medeleerlingen in het ski-klasje.
mmmm.... raar... Als ik naar Willem de Z. zn antwoord kijk moet het lampje dus gaan branden nu hij niet is aangesloten... dat doet ie niet...
Ik heb geen draad over in de kabelboom aan de linkerkant. Wel aan de rechterkant overigens... Twee zelfs, maar ik kan me niet herinneren dat die ooit vast hebben gezten bij het vorige blokje...
Meet dat andere sensortje (aan de rechterkant) oliedruk? Meet deze dan olietemp? Nee toch? Zit direct op het blok gebout, dus meet ie gewoon de bloktemp... (koptemp...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nee, die sensor maakt contact met massa wanneer ie te heet wordt. Als het draadje niet aangesloten is is er dus ook geen contact.
Om te proberen welk draadje het is moet je gewoon de verschillende draadjes een voor een tegen het blok houden. Als het lampje aangaat is het de goede.