Pagina 1 van 3

Geplaatst: zo dec 28, 2003 12:25 am
door Jorijn
Hoi,
Mijn F6 heeft mooie kruimelige binnenschermen. Nou ja, alleen de randen bovenop zijn slecht. Nu heb ik een keer gehoord dat er overzetstukken zijn voor de bovenranden van binnenschermen. Heeft iemand die of weet iemand waar ik die dingen kan krijgen?
Dank

Geplaatst: zo dec 28, 2003 1:42 pm
door Willem de Zwijger
Ik heb ze destijds bij het magazijn in Wormer gekocht. Is wel een jaar of drie geleden, ik zou even bellen of ze het hebben liggen. Anders Ruud Wind bellen, of bij die Duitse on-line shop kijken.

Geplaatst: zo dec 28, 2003 8:57 pm
door R4F6GTX Automaat
Hier bij mij om de hoek kan ik ze ook halen.

Geplaatst: zo dec 28, 2003 11:14 pm
door Jorijn
Paul, zijn ze bij jouw op de hoek goedkoper als bij Wind en het magazijn of heb je geen idee? Anders heb ik wel interesse (tja student) :wink:

Geplaatst: ma dec 29, 2003 12:48 am
door R4F6GTX Automaat
ik zal morgen eens informeren naar de prijs.

Geplaatst: ma dec 29, 2003 11:19 am
door berrievanmier
Paul, ik wil het ook wel horen. Geen student, maar wel met vrouw en drie kids!
Vraag me af wat duurder is!!

Geplaatst: do jan 01, 2004 9:46 pm
door jbeekmann
ff een kopie van een eerder door mij geschreven stukje:
Werkwijze op z'n goedkoopies: aanlasdeel goed ontvetten en in een primer zetten > buitenscherm demonteren (> in interieur 2 boutjes los, boutje bij bumper los, boutjes/schroefjes bovenkant en voorkant los. > kit doorsnijden > lapje over bumper tegen beschadigen scherm > scherm eraf trekken (gaat meestal lastig door kitresten die je niet hebt kunnen snijden, vandaar dat lapje) > binnenscherm ruim rond de roest wegknippen/slijpen/zagen > aanlasdeel binnenscherm erbovenop leggen > positioneren en aftekenen > erafhalen en op de plaatsen waar je de puntlassen gaat (laten) maken zowel bij het aanlasdeel als bij het binnenscherm metaal opschuren en met inoxspray (of bij geldgebrek zinkspray) inspuiten > aanlasdeel er weer op leggen op afgetekende plek > vastklemmen > paar gaatjes boren van een mm of 3 en met popnagels binnenscherm vastzetten > naar garage rijden met een paar biertjes in de koffer > meisje vooruit sturen met pruillipje en 30 sec later precies vertellen wat er moet gebeuren > garage maakt in één minuut een aantal puntlassen op de door jou voorbehandelde punten > bier geven en bedanken > thuis met carrosseriekit alle naden goed vullen > motor beetje afdekken en raam afplakken > met spuitbus 'ongeveer de goede rood' aanlasdeel spuiten > buitenscherm met nieuwe boutjes/schroefjes en schuifstukjes monteren > naad scherm-driehoek afplakken en kitten.
Op z'n 'ik heb veel centjes': naar de autoschademan brengen > uitleggen > paar dagen later terugkomen > veel centjes geven aan meneer in blauwe stofjas > arm en gelukkig naar huis rijden.

Geplaatst: do jan 01, 2004 10:02 pm
door R4F6GTX Automaat
Puntlassen mag niet voor de APK.
Door de feestdagen heb ik nog niet naar de prijs kunnen informeren maar dat kan waarschijnlijk morgen wel.
Bier lus ik niet.

_________________
Teveel Viertjes o.a. F6 automaat, F6 Sinpar(4x4), F6 Nato, F4, GTL.
Opruiming van alle R4 onderdelen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2004-01-01 21:03 ]</font>

Geplaatst: za jan 03, 2004 1:11 am
door jbeekmann
jawel hoor puntlassen mag voor de APK

Geplaatst: za jan 03, 2004 10:20 am
door R4F6GTX Automaat
Lassen moet helemaal rond, mogen zelfs geen ongelaste openingen meer zitten. Als je mag puntlassen kun je net zo goed de geroeste delen laten zitten; heeft net zoveel houvast. Volgens de RDW mag puntlassen niet. Als jij een garage hebt die het wel goedkeurt, nou ja, geen slapende honden... zie maar.

Geplaatst: zo jan 04, 2004 12:09 am
door jbeekmann
Denk je dat je chassis ook helemaal is doorgelast dan?

Geplaatst: zo jan 04, 2004 10:01 am
door Willem de Zwijger
Mijn garagist zij destijds tegen me dat hij bij die binnenschermen geen ongelaste stukken langer dan 2 cm wilde zien. En in nog vroeger tijd heb ik eens een kopietje gehad van een stukje uit het APK regelementenboek waarin datzelfde stond voor balken. Vaak doe ik het met wat meer laswerk maar volgens mij hoeft het niet. En voor de sterkte ben ik niet zo bang, als je weet hoeveel kracht een vierkante millimeter al kan opnemen, je hebt het dan over meer dan tien kilo.
Eigenlijk zouden we de officiele RDW tekst nog eens moeten achterhalen, dan kan Paul z'n keurmeester opleiden :smile:

Geplaatst: zo jan 04, 2004 12:27 pm
door R4F6GTX Automaat
Op 2004-01-03 23:09, schreef jbeekmann:
Denk je dat je chassis ook helemaal is doorgelast dan?
Dat is origineel, geen reparatie, en daar hedden we het volgens mij hier over.

Geplaatst: zo jan 04, 2004 5:35 pm
door berrievanmier
Paul, weet je de prijs al ??
Ben benieuwd wat zoiets kost.

Geplaatst: zo jan 04, 2004 5:36 pm
door Goof