Overzetstukken voor binnenschermen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Hoi,
Mijn F6 heeft mooie kruimelige binnenschermen. Nou ja, alleen de randen bovenop zijn slecht. Nu heb ik een keer gehoord dat er overzetstukken zijn voor de bovenranden van binnenschermen. Heeft iemand die of weet iemand waar ik die dingen kan krijgen?
Dank
Mijn F6 heeft mooie kruimelige binnenschermen. Nou ja, alleen de randen bovenop zijn slecht. Nu heb ik een keer gehoord dat er overzetstukken zijn voor de bovenranden van binnenschermen. Heeft iemand die of weet iemand waar ik die dingen kan krijgen?
Dank
"Hallo, hier de meldkamer...
kan iemand even die camerageile junk in de Kalverstaat ophalen ?"
kan iemand even die camerageile junk in de Kalverstaat ophalen ?"
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00 am
- Locatie: TILBURG
- Contacteer:
ff een kopie van een eerder door mij geschreven stukje:
Werkwijze op z'n goedkoopies: aanlasdeel goed ontvetten en in een primer zetten > buitenscherm demonteren (> in interieur 2 boutjes los, boutje bij bumper los, boutjes/schroefjes bovenkant en voorkant los. > kit doorsnijden > lapje over bumper tegen beschadigen scherm > scherm eraf trekken (gaat meestal lastig door kitresten die je niet hebt kunnen snijden, vandaar dat lapje) > binnenscherm ruim rond de roest wegknippen/slijpen/zagen > aanlasdeel binnenscherm erbovenop leggen > positioneren en aftekenen > erafhalen en op de plaatsen waar je de puntlassen gaat (laten) maken zowel bij het aanlasdeel als bij het binnenscherm metaal opschuren en met inoxspray (of bij geldgebrek zinkspray) inspuiten > aanlasdeel er weer op leggen op afgetekende plek > vastklemmen > paar gaatjes boren van een mm of 3 en met popnagels binnenscherm vastzetten > naar garage rijden met een paar biertjes in de koffer > meisje vooruit sturen met pruillipje en 30 sec later precies vertellen wat er moet gebeuren > garage maakt in één minuut een aantal puntlassen op de door jou voorbehandelde punten > bier geven en bedanken > thuis met carrosseriekit alle naden goed vullen > motor beetje afdekken en raam afplakken > met spuitbus 'ongeveer de goede rood' aanlasdeel spuiten > buitenscherm met nieuwe boutjes/schroefjes en schuifstukjes monteren > naad scherm-driehoek afplakken en kitten.
Op z'n 'ik heb veel centjes': naar de autoschademan brengen > uitleggen > paar dagen later terugkomen > veel centjes geven aan meneer in blauwe stofjas > arm en gelukkig naar huis rijden.
Werkwijze op z'n goedkoopies: aanlasdeel goed ontvetten en in een primer zetten > buitenscherm demonteren (> in interieur 2 boutjes los, boutje bij bumper los, boutjes/schroefjes bovenkant en voorkant los. > kit doorsnijden > lapje over bumper tegen beschadigen scherm > scherm eraf trekken (gaat meestal lastig door kitresten die je niet hebt kunnen snijden, vandaar dat lapje) > binnenscherm ruim rond de roest wegknippen/slijpen/zagen > aanlasdeel binnenscherm erbovenop leggen > positioneren en aftekenen > erafhalen en op de plaatsen waar je de puntlassen gaat (laten) maken zowel bij het aanlasdeel als bij het binnenscherm metaal opschuren en met inoxspray (of bij geldgebrek zinkspray) inspuiten > aanlasdeel er weer op leggen op afgetekende plek > vastklemmen > paar gaatjes boren van een mm of 3 en met popnagels binnenscherm vastzetten > naar garage rijden met een paar biertjes in de koffer > meisje vooruit sturen met pruillipje en 30 sec later precies vertellen wat er moet gebeuren > garage maakt in één minuut een aantal puntlassen op de door jou voorbehandelde punten > bier geven en bedanken > thuis met carrosseriekit alle naden goed vullen > motor beetje afdekken en raam afplakken > met spuitbus 'ongeveer de goede rood' aanlasdeel spuiten > buitenscherm met nieuwe boutjes/schroefjes en schuifstukjes monteren > naad scherm-driehoek afplakken en kitten.
Op z'n 'ik heb veel centjes': naar de autoschademan brengen > uitleggen > paar dagen later terugkomen > veel centjes geven aan meneer in blauwe stofjas > arm en gelukkig naar huis rijden.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Puntlassen mag niet voor de APK.
Door de feestdagen heb ik nog niet naar de prijs kunnen informeren maar dat kan waarschijnlijk morgen wel.
Bier lus ik niet.
_________________
Teveel Viertjes o.a. F6 automaat, F6 Sinpar(4x4), F6 Nato, F4, GTL.
Opruiming van alle R4 onderdelen.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2004-01-01 21:03 ]</font>
Door de feestdagen heb ik nog niet naar de prijs kunnen informeren maar dat kan waarschijnlijk morgen wel.
Bier lus ik niet.
_________________
Teveel Viertjes o.a. F6 automaat, F6 Sinpar(4x4), F6 Nato, F4, GTL.
Opruiming van alle R4 onderdelen.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2004-01-01 21:03 ]</font>
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Lassen moet helemaal rond, mogen zelfs geen ongelaste openingen meer zitten. Als je mag puntlassen kun je net zo goed de geroeste delen laten zitten; heeft net zoveel houvast. Volgens de RDW mag puntlassen niet. Als jij een garage hebt die het wel goedkeurt, nou ja, geen slapende honden... zie maar.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Mijn garagist zij destijds tegen me dat hij bij die binnenschermen geen ongelaste stukken langer dan 2 cm wilde zien. En in nog vroeger tijd heb ik eens een kopietje gehad van een stukje uit het APK regelementenboek waarin datzelfde stond voor balken. Vaak doe ik het met wat meer laswerk maar volgens mij hoeft het niet. En voor de sterkte ben ik niet zo bang, als je weet hoeveel kracht een vierkante millimeter al kan opnemen, je hebt het dan over meer dan tien kilo.
Eigenlijk zouden we de officiele RDW tekst nog eens moeten achterhalen, dan kan Paul z'n keurmeester opleiden
Eigenlijk zouden we de officiele RDW tekst nog eens moeten achterhalen, dan kan Paul z'n keurmeester opleiden
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00 am
- Locatie: TILBURG
- Contacteer:
Het volledige voertuigreglement:
http://wetten.sdu.nl/cgi-bin/lawquery/s ... tion=query
http://wetten.sdu.nl/cgi-bin/lawquery/s ... tion=query
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------