Alpine blok = 1400 blok?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Ik weet niet of lagers zuigers, krukas en bussen hetzelfde zijn, maar het blok op zich is 100% gelijk bij mijn weten. Hetzelfde geldt overigens ook voor het 1108 cc r4 blok. Volgens mij moet daar zelfs een twingo kop met injectie op te maken zijn. Niet dat je daar zoveel wijzer van wordt, maar evengoed.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
De Alpine motor heeft een rubberring als voetpakking vd cylinderbus een 1100cc niet(volgens mij is dit bij latere series anders).
Een B14 motor van Volvo(=renault 1400) heeft ook een rubberring als voetpakking.
Kruk/nokkenaslager diameters schijnen ook hetzelfde te zijn,maar heb het zelf (nog)niet bij de hand gehad..
ik denk dat dit ook zo is bij de motoren die renault zelf hanteerd.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ton op 2003-12-10 23:18 ]</font>
Een B14 motor van Volvo(=renault 1400) heeft ook een rubberring als voetpakking.
Kruk/nokkenaslager diameters schijnen ook hetzelfde te zijn,maar heb het zelf (nog)niet bij de hand gehad..
ik denk dat dit ook zo is bij de motoren die renault zelf hanteerd.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ton op 2003-12-10 23:18 ]</font>