Alpine blok = 1400 blok?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 30272Bericht R4F6GTX Automaat »

In een onderblok van de "gewone" R5 1400 cc hetzelfde als die van een Alpine (zonder Turbo)? (oud model, serie 1)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 30278Bericht Goof »

Ik weet niet of lagers zuigers, krukas en bussen hetzelfde zijn, maar het blok op zich is 100% gelijk bij mijn weten. Hetzelfde geldt overigens ook voor het 1108 cc r4 blok. Volgens mij moet daar zelfs een twingo kop met injectie op te maken zijn. Niet dat je daar zoveel wijzer van wordt, maar evengoed.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 30280Bericht Ton »

De Alpine motor heeft een rubberring als voetpakking vd cylinderbus een 1100cc niet(volgens mij is dit bij latere series anders).
Een B14 motor van Volvo(=renault 1400) heeft ook een rubberring als voetpakking.
Kruk/nokkenaslager diameters schijnen ook hetzelfde te zijn,maar heb het zelf (nog)niet bij de hand gehad..
ik denk dat dit ook zo is bij de motoren die renault zelf hanteerd.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ton op 2003-12-10 23:18 ]</font>
Plaats reactie