Pagina 1 van 2

Geplaatst: do dec 04, 2003 9:49 pm
door Ardi
Aangezien ik ongeveer 600 km in de week rijd in mijn bolide ben ik aan het kijken of ik er geen 1.4 in kan zetten met een vijfbak. Ook omdat mijn 1.1 ongeveer 1:200 rijd met olie en mijn ene bougie steeds zwartroet (elke 400km schoonmaken)

nu is mijn vraag of mijn auto met een een andere motor(inhoud) nog door de APK komt???

Geplaatst: do dec 04, 2003 10:03 pm
door Ton
Geen probleem,als alles maar op deugdelijke wijze vast zit!

Geplaatst: vr dec 05, 2003 10:11 am
door Gast
Er was laatst een R5blok + bak op de sloop gesignaleerd.
http://www.r4club.nl/phpBB/viewtopic.ph ... 73&forum=1
Moet je wel een koppelingshuis van de 4 tussen zetten, het blok 2 cm omhoog ivm stuurstang, en een list verzinnen om die ongeveer 5 cm extra lengte van de versnellingsbak op te vangen. Met de zoekfunctie kun je alle beschouwingen die daarover gedaan zijn wel vinden.
Ik ga dit ook doen, ik heb een blok en bak in huis, maar ik weet niet wanneer ik er tijd voor krijg cq ga maken. Maar als je het gaat doen, hou ons op de hoogte, dit zijn interessante dingen om 'live' te volgen.

Geplaatst: vr dec 05, 2003 10:12 am
door Willem de Zwijger
That was me dus.

Geplaatst: zo dec 07, 2003 5:23 pm
door Ardi
Bij mij duurt het ook nog even voor ik zover ben. Eerst ga ik mijn carrosserie demonteren en het chassis goed lassen en conserveren en daarna speelt pas het inbouwen van de motor. Ik denk dat dathetdan toch wel februari/maart is.

Maar op tijd onderdelen zoeken en je kijken wat er kan is nooit weg, een goed begin is het halve werrk zullen we maar zeggen.......

Geplaatst: ma dec 08, 2003 10:54 am
door Goof
JAJA, chassis en carroserie scheiden, ff de handel helemaal lassen en conserveren en dan alles weer bij elkaar brengen en dat in 3 maanden tijd, terwijl het buiten vriest? Keep on dreaming, of je moet verder weinig te doen hebben natuurlijk. Ik ben alleen al 3 maanden aan het lassen, laat staan de rest. maar evengoed succes gewenst.

Geplaatst: ma dec 08, 2003 11:16 am
door Jan-San
Ben al 3 maanden aan het shoppen! :lol: :lol:

Geplaatst: ma dec 08, 2003 11:17 am
door Jan-San
En al 1,5 jaar aan het dromen.......Maar het komt wel. :wink:

Geplaatst: za dec 13, 2003 6:32 pm
door Gast
wat betreft de APK:
-de motor moet deugdelijk vastzitten ( hoeft niet met de originele bevestigingspunten)
-het vermogen mag niet met meer dan 50% toenemen (in geval dit wel zo is, typeplaat van de motor verwijderen en voor de APK de gaskabel terugstellen.

Geplaatst: za dec 13, 2003 7:37 pm
door Ton
Vermogen is niet belangrijk,het wordt met de APK niet gemeten!

Geplaatst: zo dec 14, 2003 8:23 pm
door Folkert
Dat wou ik ook net ff zeggen... Dat is mij een volledig onbekend verschijnsel. Dan zou ik wel erg nat gaan met mn vier a vijf keer het vermogen...

Geplaatst: zo dec 14, 2003 8:38 pm
door Goof
Op 2003-12-13 17:32, schreef Anonymous:
wat betreft de APK:
-de motor moet deugdelijk vastzitten ( hoeft niet met de originele bevestigingspunten)
-het vermogen mag niet met meer dan 50% toenemen (in geval dit wel zo is, typeplaat van de motor verwijderen en voor de APK de gaskabel terugstellen.
Hoezo gaskabel terugstellen? Als de motor minder toeren maakt wil dat nog niet zeggen dat ie minder kracht levert.
Volgens mij levert een AT blok, zeker een getunede bij stationair al onderhand meer vermogen als origineel.
Bovendien begint die APK keurmeester zich ook wel eens achter de oren te krabben als die motor niet meer als pak em beet 2000 toeren draait. Als ie dan onder de kap een keer een slinger aan die gasklep geeft, dan vliegen de toeren alsnog omhoog en daarmee het koppel en vermogen.

Kortom, dit is grote quatsch, net als die vermogenmeting.

Was deze anonumous een overijverige RDW ambtenaar?

Geplaatst: zo dec 14, 2003 8:46 pm
door Gast
Voor APK inderdaad is het vermogen niet van belang.
Wel voor de Belastingdienst.
Namelijk de Vermogensbelasting.

Geplaatst: zo dec 14, 2003 8:51 pm
door Goof
Of je bent een Belg of een enorme grapjas :smile:
Overigens belg in dit verband omdat daar de wegenbelasting wordt bepaald aan de hand van het originele motorvermogen net als in frankrijk.
Of was het motorinhoud?

Geplaatst: zo dec 14, 2003 10:04 pm
door Ton
Was wel leuk geweest als ze bij de apk ook een vermogenstestbank hadden............