Op 2003-12-03 16:59, schreef Ilona:
wat meer gegevens graag
is het systeem ontlucht?
brand het templampje ja/nee
functioneert de mechanische temp-regelaar tussen waterpomp en radiateur?
Bezig met ontluchten ja, komt geen lucht uit het piele-slangetje. Temp lampje brand niet en de fan draait ook niet want de motor is nog niet eens op temperatuur. Na 4 jaar pauze gehad te hebben mag ie eindelijk weer eens rijden en dat dit.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Ik had hetzelfde symptoom ook ooit eens.
Eerst gecheckt of er in de slangen wel water stond. Was niet zo. Toen alles zover mogelijk volgegooid met water. Vastgemaakt toen verder gevuld - ontlucht volgens het boekje en het was weer prima.
Waaróm het water d'r uit liep... tja. Geen idee.
Verdamper lekt niet.
Olie is heel schoon, mooi bruin doorzichtig (LPG).
heb paar maal water bijgevuld, ontlucht en laten lopen omdat ik het gas wou afstellen, maar steeds gooit ie het water er weer uit.
Verdroogde pakking, kan dat? Nooit van gehoord, maar lijkt er wel op.
Ik ga 'm morgen maar uit elkaar halen en een nieuwe erin zetten. Nu nog even zoeken waar ik mijn momentsleutel gelaten heb...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
overdruk in het koelsysteem onstaat door haarscheurtjes in de cilinderkop of in het blok.Na 5 minuten warm draaien gaan de haarscheurtje openstaan en drukt de koelvloeistof het systeem uit.Het wordt even zoeken waar de boosdoener zit.(meestal het gevolg van vorst,in combinatie met een koelvloeistof waar aan te weinig antivries is toegevoegd). .