Rediator Alpje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Even nog een vraag stellen over de radiator van een Alpine. Ik weet eigelijk wel dat die kan passen, maar ik meen dat je iets moet aanpassen. wat???
Waarom ik dat vraag?
De radiator die ik heb is niet in zeer goede staat. Hij is wel dicht, maar de ribben zijn hier en daar afgebroken/weg geroest en zien er verstopt uit. Verder nog wat roest.
Misschien leg ik er een gewone r4 gtl radiator in. Moet ook voldoende koelen, niet?
Waarom ik dat vraag?
De radiator die ik heb is niet in zeer goede staat. Hij is wel dicht, maar de ribben zijn hier en daar afgebroken/weg geroest en zien er verstopt uit. Verder nog wat roest.
Misschien leg ik er een gewone r4 gtl radiator in. Moet ook voldoende koelen, niet?
Ik geloof dat ik me iets duidelijker moet uitdrukken. "aan de onderkant" bedoelde ik mee; Moet ik de onderkant van de radiator aanpassen?
Waarom deze vraag; ik las ergens dat iemand iets had aan moeten passen aan zijn radiator. Ik meen dat dat ook een Alpine radiator was. Maar als die van mij niet lekt, dan bouw ik maar gewoon in. Kan altijd nog vervangen, niet?
Even een andere vraag. Hoe krijg je een radiator weer mooi? Spuiten? of koelt die dan niet meer door verstopping van ribben?
_________________
R4F4 Alpine tuning project RULES!!!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jan-San op 2003-11-07 08:32 ]</font>
Waarom deze vraag; ik las ergens dat iemand iets had aan moeten passen aan zijn radiator. Ik meen dat dat ook een Alpine radiator was. Maar als die van mij niet lekt, dan bouw ik maar gewoon in. Kan altijd nog vervangen, niet?
Even een andere vraag. Hoe krijg je een radiator weer mooi? Spuiten? of koelt die dan niet meer door verstopping van ribben?
_________________
R4F4 Alpine tuning project RULES!!!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jan-San op 2003-11-07 08:32 ]</font>
Radiator zou ik niet spuiten inderdaad. Hooguit wat corrosie d'r af borstelen.
Zorg dat je lamellen allemaal recht zijn zodat er lucht langs kan.
En je kunt je chassis wegslijpen tbv je radiator, of heel vakkundig je radiator aan de onderkant pas maken. Moet je wel waterdicht en drukvast soldeerwerk afleveren.
Als je helemaal luxe wil doen breng je zo'n radiator naar een reviseerbedrijf. De onder en bovenkant gebruiken ze weer. Dat middenstuk (wat er dan nieuw in komt) kunnen ze vast wel op verzoek in een bepaalde afmeting d'r tussen zetten. Denk ik. Nog nooit gezien overigens.
Zorg dat je lamellen allemaal recht zijn zodat er lucht langs kan.
En je kunt je chassis wegslijpen tbv je radiator, of heel vakkundig je radiator aan de onderkant pas maken. Moet je wel waterdicht en drukvast soldeerwerk afleveren.
Als je helemaal luxe wil doen breng je zo'n radiator naar een reviseerbedrijf. De onder en bovenkant gebruiken ze weer. Dat middenstuk (wat er dan nieuw in komt) kunnen ze vast wel op verzoek in een bepaalde afmeting d'r tussen zetten. Denk ik. Nog nooit gezien overigens.
Dan komen we op de vraag waarom nieuwe radiatoren tegenwoordig allemaal zwart zijn. Dat is echt niet omdat dat mooier is als aluminium en goedkoper is het al zeker niet. Nee, de reden hiervoor ligt in het feit dat een zwart oppervlak en bij voorkeur een ruw zwart oppervlak, zoals een radiator, zijn warmte het beste afgeeft. Dus de kleur zwart neemt niet alleen de warmte goed op, maar geeft het ook heel goed af.
Om maar even terug te komen op je vraag. Ik zou hem goed schoonmaken en fijn matzwart spuiten.
Om maar even terug te komen op je vraag. Ik zou hem goed schoonmaken en fijn matzwart spuiten.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Van die wetenschapsquiz vraag ik me wel eens af of ie wel wetenschappelijk verantwoord is. Vind de presentator iig niet dermate intelligent overkomen dat ik hem geschikt vind voor de job. dat ie maar fijn Ernie blijft spelen, daar is ie goed in.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Nou, volgens mij hebben ze dat ook een tijd gedaan. Als ik een alpine radiator zoek op http://www.auto-onderdelen.com dan krijg ik 2 type's De ene is gelijk aan de r4 1108cc radiator, de andere is gelijk aan de AT radiator. Toeval? Denk het niet.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------