alpine motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
like r4
Berichten: 124
Lid geworden op: ma feb 03, 2003 2:00 am
Locatie: belgie

Bericht: # 27184Bericht like r4 »

Hallo,
Past een alpine cilinderkop op een 1108ccm blok?
Het is een cilinderkop van een R8.
En past een nokkenas van een renault 5 gt turbo?
In het zelfde blok 1108ccm
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 27185Bericht Goof »

In principe zijn de alpine, gtt en 1108 cc r4 blokken in basis hetzelfde, MAAR dan heb je het wel over een cilinder inhoud van respectievelijk 1398 en 1440 cc. Het probleem is dus dat de kop niet gaat passen, tenzij je ook de cilinderbussen en zuigers vervangt door grotere exemplaren. De nokkenas van de Gtt gaat ook niet passen, omdat de poelie dan precies aan de verkeerde kant erop moet. De nokkenas van een alpine past denk ik wel. Maar als je dat toch al allemaal verandert, waarom dan niet meteen ook de lagers en krukas aanpakken? Dan neem je dus alleen het 1108 cc gietstuk en bouwt dat om naar 1398 cc alpine specificaties. Technisch gezien zou dat moeten lukken, alleen zal het een stuk duurder zijn als gewoon een alpine blokje zoeken.

_________________
-------------------------------------------
KLIK HIER VOOR MEER 4
-------------------------------------------

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Da-Goof op 2003-10-05 15:32 ]</font>
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 27186Bericht Goof »

Overigens zal je bij gebruik van de alpine kop ook de verdelerkop over moeten nemen, want die is beduidend langer als bij de 4, aangezien bij de alpine er de kop nog tussen zit.
En je komt nog een probleempje tegen, want het alpine blok heeft een dubbele distributieketting, waar het r4 blok een enkele heeft.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Plaats reactie