F6 'stottert'
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Ik heb het volgende probleem met mijn F6 van 84: Bij lange ritjes begint de motor op een gegeven moment te stotteren, vooral onder vollast (snelheid > 80km/h). Hij slaat enkele ontstekingen over waardoor ie heel even op de motor afremt en dan weer normaal door rijdt. Hierbij hoor je geen rare geluiden, dus geen ontstekingen op verkeerd tijdstip ofzo. Ik heb de ontsteking verder ook al nagelopen, nieuwe verdelerkap, bougies en bougiekabels... heeft niet geholpen. Ik vermoed dat het probleem dus in de brandstoftoevoer ligt. Iemand ervaringen of suggesties? Is het aannemelijk dat het de brandstofpomp is of misschien eerder iets in de carburateur?
Bedankt voor iedere tip!
Bedankt voor iedere tip!
-
Kijk ook even of de ontluchting van de vlotterkamer open is. Als deze dicht is kan er niet genoeg benzine naar binnen gezogen worden met alle gevolgen van dien... Maar dat kom je vanzelf tegen als je de carburateur van het spruitstuk haalt en schoonmaakt. Succes!
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
-
Goh David, hoe weet jij dat toch allemaal? Je geeft overal antwoord op en de antwoorden zijn niet mis.
Wat jij studeert heeft toch niks met autootjes te maken of vergis ik me nu?

hahahaha
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-10-02 00:34 ]</font>

hahahaha
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-10-02 00:34 ]</font>
-
Er is een verschil tussen wat je op school door je strot krijgt en wat je zelf (ook) leuk vind. Maar die antwoorden van mij zijn inderdaad niet voor de poes, gelukkig dat jij dat inziet! Ik zou zoiets zomaar zelf al eens aan de hand gehad kunnen hebben!! Ik voel me erg gevleid, HIER-luk!!! Go Paultje!!!Op 2003-10-02 00:34, schreef R4F6GTX Automaat:
Goh David, hoe weet jij dat toch allemaal? Je geeft overal antwoord op en de antwoorden zijn niet mis.Wat jij studeert heeft toch niks met autootjes te maken of vergis ik me nu?

hahahaha
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: David op 2003-10-02 12:37 ]</font>
-
Hoezo DOM? Ik vind je nog niet zo dom als je eruit ziet... het is een goeie opmerking. De laatste tijd komen er trouwens geregeld goeie opmerkingen uit het zonnige zuiden. Hoe komt dat? Het ligt nog wel zo dicht tegen België aan...Op 2003-10-02 09:47, schreef Jan-San:
Even een domme opmerking maken. Bij mij is .....

"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
Het voordeel van een eenvoudige auto is dat er minder kapot kan gaan. Een acceleratiepomp zit er niet op volgens mij en kan ook niet stuk! (of was dit voorlopig de laatste snuggere opmerking uit het zuiden Paul!?)Op 2003-10-02 23:51, schreef philip:
misschien de acceleratiepomp?
-
Op 2003-10-03 00:49, schreef R4F6GTX Automaat:
Die zit er niet "op", maar wél "in"...
Mmmm, bij mij niet!!! De GTL-carburateur is ZO simpel dat zo'n pompje er niet eens opzit. Op de F6 wel dan!?? (Zo ja, heb je niet nog zo'n carburateur liggen!??!??!)