Auto loopt niet goed

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Diana
Contacteer:

Bericht: # 25686Bericht Diana »

Pas zijn mijn bougies en verdeler kapje (??) vernieuwd, omdat hij elke keer afsloeg.
Nou slaat hij weer elke keer af!
Ik laat mijn koppeling opkomen en moet heel veel gas geven om weg te kunnen rijden! Tis geen gehoor!
Als de motor loopt loopt hij nogal onregelmatig, maar hoe kan dat nou? Hij is pas afgesteld.

Laaste vraag heeft een 4L uit 1990 een brandstoffilter? (of is dat een hele domme vraag.....)

Bedankt voor de tips!!

Oja, de starmotor, dynamo en accu zijn ook al vervangen.
Goof

Bericht: # 25687Bericht Goof »

Je carb. al eens laten reinigen? Standaard zit er volgens mij namelijk geen benzinefiltertje tussen. Het makkelijkste is zo'n doorzichtig filtertje onder de kap monteren, kun je altijd zien of ie vies is of niet. Als electrisch alles nagekeken en in orde is, dan moet het wel bijna daar in zitten.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Willem de Zwijger

Bericht: # 25692Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb een 85-er en die heeft een benzinefilter, laatst nog nieuw gekocht bij de Brezan. Zit in een klem op het kleppendeksel.
Heeft ie een tijdje goed gelopen na het vervangen van de bougies etc ? Zijn de contactpuntjes ook vervangen en afgesteld ? Is de bobine vervangen ? De condensator ?
Of je bougies vonken slecht of hij krijgt niet genoeg benzine binnen. Knalt hij na in de uitlaat als je op de motor remt ? Zo ja dan ligt het ergens in de ontsteking. Zo nee, dan zou ik de carburateur verdenken.
Plaats reactie