Pagina 1 van 2
Geplaatst: ma aug 18, 2003 10:03 am
door R4F6GTX Automaat
In mijn F6 zit een 1400 met automaat, compleet uit de R5. Het rijdt goed, maar is zo traag. Met moeite haalt ie 115km/h. Nou scheelt het wel dat er een groot imperiaal op het dak zit (zat) en op LPG rijdt en de stroomlijn van een piano heeft maar hij is trager dan de originele 1100 motor. Of is het gewoon dat de motor is "ingeslapen"? Ik dacht aan een iets snellere nokkenas. Nu die van An3s met de GTL bak zo makkelijk 140 rijdt denk ik dat er toch wel iets moet kunnen gedaan worden maar wat? Het hoeft geen racewagen te worden maar wat sneller in optrekken en af en toe een auto inhalen zou fijn zijn.
Geplaatst: ma aug 18, 2003 1:03 pm
door Folkert
Als je ALTIJD op gas rijdt, mag je maar zo een beetje met je ontsteking spelen.
Geplaatst: ma aug 18, 2003 2:20 pm
door R4F6GTX Automaat
Leg es uit...
Geplaatst: ma aug 18, 2003 8:56 pm
door Ron
Vroeger zetten.
Maar hoeveel toeren draait dat ding met die snelheid? Istie dan eigenlijk ook niet constant aan het koppelen, en slijt zoiets?
Geplaatst: ma aug 18, 2003 11:40 pm
door Folkert
De ontsteking staat bij een viertje zo laat dattie alle brandstofjes mag hebben. LPG heeft daarentegen een veel hoger octaan getal (butaan ong 100, propaan ong 110, aardgas ong 120, als ik het zo ff uit mn hoofd opdreun) en is dus beduidend beter bestand tegen pingelen. Een graadje of 5,6,7 of 8 vroeger zou je maar zo kunnen proberen.
Geplaatst: di aug 19, 2003 12:54 am
door philip
misschien komt het ook door die automaat
an3s rijdt met een 4 bak toch
meeste auto's met met automaat verliezen iets tov diezelfde auto met een gewone versnellingsbak
behalve amerikanen dan.
die top kan zomaar 20km/u schelen
is mijn ervaring.
Geplaatst: di aug 19, 2003 3:32 pm
door Erik
juist ja de onsteking wat vroeger zetten. Voor mijn brand had ik een duccelier en nu een sev Bij mijn sev gaat de boel in lage snelheden een stuk sneller voor dat mijn top is berijk (tijd in seconden)
Top is alleen gelijk gebleven 140 voor een 1400 blok op gas. Vind het zelf netjes
Geplaatst: di aug 19, 2003 10:13 pm
door Ton
Paul,
Weet je zeker dat je automaat wel goed functioneert??
Zit er wel genoeg ATFolie in?De meeste automaten hebben ook een filter(weet niet of deze aut. er wel een heeft),is die wel goed schoon?
Geplaatst: di aug 19, 2003 11:03 pm
door R4F6GTX Automaat
Toen ik de R5 kocht had ie iets van 43.000 gelopen. De hele handel in m'n R4F6 gebouwd. Liep goed, schakelde ook goed, maar leek ingeslapen. Zelf rij ik ook nogal rustig en daardoor bleef ie ingeslapen. Maar nu na jaren rondkachelen in de R4tjes wil ik toch ook wel weer eens een beetje harder kunnen rijden, dus langzaam weer opbouwen dat ie toch weer wat sneller gaat lopen.
Geplaatst: di aug 19, 2003 11:04 pm
door R4F6GTX Automaat
denk ik
Geplaatst: wo aug 20, 2003 11:06 am
door martijn lagerweij
Als ik het zo beetje mag zeggen en de overbrengingsverhouding bekijk. Dan is de eindoverbrenging van de automaat te lang. Dit betekend dat de motor te zwaar belast wordt. Ik heb zelf een F6 met alpine motor gehad. Met gtl bak ging ie moeizaam en liep hij 150. Met een kortere 4 bak van een TS liep ie 165 en ging als de brandweer. Alles heeft met toeren koppel en vermogen te maken. Hij komt waarschijnlijk ongunstig uit in zijn koppelkromme. Bij een 5 je die gestroomlijnder is kan het allemaal wel maar je hebt simpelweg teveel weerstand. Mijn inziens een iets kortere bak gebruiken.
Als je wil kan ik alles wel even opzoeken in mijn garage handboek R5.
Geplaatst: wo aug 20, 2003 12:53 pm
door Ron
Jaaa!
Geplaatst: wo aug 20, 2003 1:03 pm
door an3s
Kleinere diameter bandjes gebruiken helpt ook.
Geplaatst: wo aug 20, 2003 7:46 pm
door Goof
Maar dan klopt je km-teller weer niet.
Geplaatst: wo aug 20, 2003 8:04 pm
door an3s
Nee, maar da's geen ramp. En geloof maar dat het niet alleen op de teller harder gaat.