Pagina 1 van 2
Geplaatst: zo aug 17, 2003 12:09 pm
door an3s
Gisteren en eergisteren hebben we in de tuin van Paul keihard aan het inbouwen van de 1400 motor gewerkt en gisteravond was ie op wat kleinigheden na af. Zonder problemen naar huis gereden met het hele eind 140 op de teller (toch niet slecht voor een f6 met een 4-bak). En ook qua acceleratie is het een lust (ik kan nu aan mijn rug nog precies voelen hoe het buizenframe van een R4 stoel eruit ziet).
O.K. het is geen racewagen, maar dat was ook nooit de bedoeling. De bedoeling was een F6 die op gas even hard rijdt als een GTL op benzine. En dat is ruimschoots gelukt

Geplaatst: zo aug 17, 2003 12:13 pm
door Alain Prost
En nu nog een 5 bak........"50€"
Geplaatst: zo aug 17, 2003 12:31 pm
door an3s
Nee, nu nog de R5 stoelen die met de motor meekwamen inbouwen, een passend luchtfilter vinden/maken. Stereo inbouwen en dan als vrachttaxi naar frankrijk gebruiken.
Daar heb ik voorlopig ook nog genoeg te doen.
Geplaatst: zo aug 17, 2003 1:59 pm
door renault4
Andries, een K&N luchtfilter werkt perfekt, probeer maar, zal geen spijt van hebben.
Effe tsjekken welke er op je dubbele weber past, als je bij die 1400cc ook het zwarte
"hoedje" hebt wat op de 2x weber zit kan je er direkt een k&n filter opzetten (brezan).
Geplaatst: zo aug 17, 2003 2:13 pm
door R4F6GTX Automaat
Geplaatst: zo aug 17, 2003 11:13 pm
door Folkert
Goed!!! Weer een rappe 4!! Dat is altijd leuk!
Geplaatst: ma aug 18, 2003 12:36 am
door an3s
Op 2003-08-17 13:59, schreef renault4:
Andries, een K&N luchtfilter werkt perfekt, probeer maar, zal geen spijt van hebben.
Effe tsjekken welke er op je dubbele weber past, als je bij die 1400cc ook het zwarte
"hoedje" hebt wat op de 2x weber zit kan je er direkt een k&n filter opzetten (brezan).
Ja, ik weet al welke K&N er op zou moeten passen maar het probleem is dat het allemaal niet past

De motor ligt 2 cm omhoog, dan zit er een weber op het spruitstuk, daar zit weer een origineel gasmengstuk op en vervolgens past daar dus bijna nix meer op qua filterhuis zonder tegen de motorkap aan te zitten. We hebben er nu tijdelijk een R5 filter van Paul op zitten (zit niet vast maar wordt op zijn plaats gehouden door motorkap) waarmee de kap nog net dicht kan maar aan de kant van het filterhuis een beetje omhoog staat.
Geplaatst: ma aug 18, 2003 12:38 am
door an3s
Bovendien schijnt gas niet goed te lopen met open filters. We hebben gisteren een beetje geexperimenteerd met alleen het filter (zonder huis dus) tussen onderplaat en motorkap klemmen maar daarmee liep de motor voor geen meter.
Geplaatst: ma aug 18, 2003 12:39 am
door Jan-Geert
orgineel deksel op carb van een oud 5je erop , en dan in de toevoer slang t mengstuk doen , zon mooie ronde , dan past het allemaal wel onder de kap
Geplaatst: ma aug 18, 2003 9:54 am
door R4F6GTX Automaat
Ja, op die manier zit het ook op mijn F6. Nou ja, zat, want het is kwijt.
Geplaatst: ma aug 18, 2003 3:04 pm
door an3s
ik heb er intussen zo'n deksel op met een tuitje en een los filterhuis geregeld maar kan geen passende slang vinden. De grootste die ze bij brezan verkopen is 60mm binnenmaat en dat past dus net niet.

Geplaatst: ma aug 18, 2003 6:05 pm
door R4F6GTX Automaat
Welke diameter slang wil je hebben? Ik heb van dat legerspul ook wel wat slangen, zelfs tot 35 cm doorsnee. O van een stofzuiger als je wat kleiner wil...
Geplaatst: ma aug 18, 2003 9:57 pm
door an3s
Nou, 60mm binnenmaat past dus net niet dus dat moet ongeveer 65 zijn em dan minimaal 75 cm lang want ik ga een staand busfilter boven de bak zetten
Geplaatst: ma aug 18, 2003 11:37 pm
door Folkert
Misschien een tip: Wandel eens over de sloop en trek hier een daar een kap los en kijk of je wat bruikbaars tegenkomt...
Geplaatst: di aug 19, 2003 12:51 am
door philip
an3s
weet je wat ook heel goed werkt
een luchtfilter van een crosmotor of een lf van een compressor of iets dergelijks
kosten vaak ook weinig
wel stoer ,ik heb toen bij mijn eend ook flink gesleuteld maar die top ging van 85 naar 150 km/u
dan heb je wel resultaat