Pagina 1 van 1

Geplaatst: zo aug 10, 2003 12:11 am
door Emma
De versnellingsbak van mijn renaultje is kapot. Het gaat om een belgische R4 met een 112C motorblok. Kan iemand mij vertellen wat voor versnellingsbak ik nodig heb om opnieuw in te bouwen? Kan het bijvoorbeeld met een GTL versnellingsbak, of een ander R4 model? Is het lastig of valt het wel mee? En heeft er nog iemand tips en tricks voor het uit/in-bouwen? Of heeft iemand misschien zo'n versnellingsbakje staan?

Geplaatst: zo aug 10, 2003 1:30 pm
door Goof
de c in 112c staat voor cléon. Is dus hetzelfde onderblok als de gtl. Bijgevolg past een gtl bak dus iig.

Geplaatst: zo aug 10, 2003 11:02 pm
door an3s
Tsja, ik heb hier in delft wel een versnellingsbak staan maar dat is er 1 voor een f6. Die schijnen verder identiek te zijn aan die van een GTL behalve dat het differentieel en het tandwiel dat het differentieel aandrijft anders zijn en een grotere eindreductie tot stand brengen.

Je schijnt die differentieëlen om te kunnen bouwen, lijkt me op zich wel een leuk klusje.

Wat voor R4 heb je eigenlijk? Een GTL, een TL, een F4 (al dan niet met 1100 motor) of een f6???

En er was ook nog iets mee dat een 850 motor de andere kant op draaide. Of was dat alleen voor een bepaald bouwjaar? :???:

Geplaatst: zo aug 10, 2003 11:20 pm
door Goof
Ik heb nog 2 gtl bakkies liggen. Weet alleen niet zo goed de prijs van zoiets en bovendien ligt van beide de deksel af, maar ik heb nog wel ergens een deksel. ik weet ook niet hoe goed ze allebei zijn, maar op het oog iig bruikbaar, mits grondig schoongemaakt.
Dus doe een goed bod en je bent het vrouwtje...

Geplaatst: zo aug 10, 2003 11:23 pm
door Goof
Maar eh, vertel eens wat meer over dat blokkie, Hoeveel CC inhoud, volledige codering op typeplaatje e.d.
Kijk ook eens op het plaatje op de bak en geef dat nummer ff door, kan ik kijken of dat overeen komt en wat eventueel de verschillen zijn.

Geplaatst: zo aug 10, 2003 11:25 pm
door Goof
Oh, en nog wat, pak NOOIT een bak van een billancourt motor, want dan kun je meedoen met de achteruitrijrace. Heb je gelijk 4 versnellingen achteruit. Dit komt doordat die motor precies andersom draait en de bak bijgevolg ook. Overigens is dit wel op te lossen door het diff. om te draaien, maar dat is een hoop werk om niks.

Geplaatst: ma aug 11, 2003 10:20 am
door an3s
Ton heeft een GTL versnellingsbak voor 15 euro:

http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... m?oudei=45

_________________
Jesus bought my hotrod

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: an3s op 2003-08-11 10:21 ]</font>

Geplaatst: di aug 12, 2003 1:45 pm
door Emma
Goof,

Er staat op het plaatje:

112c
47101
1004805

Kan je hier iets mee?

Geplaatst: di aug 12, 2003 1:47 pm
door Emma
De auto is geen gtl en ook geen tl.
Het is een r4 uit het belgishe leger, zo een met een dicht achterruitje. Anne van de garage in Maassluis zei dat de motor begrenst is. Verder weet ik het ook niet

Geplaatst: di aug 12, 2003 2:30 pm
door an3s
Dat is dus gewoon een GTL maar dan zonder de tonklatten. Ik zou die bak van Ton erop gooien.

Aan de andere kant wil ik dat ding best even zien. Vooral die begrenzer intrigeert me. Wellicht kunnen we dan gelijk ff naar die bak kijken. Waar in Delft woon je ergens?

Of mail me anders even (mail staat bij mijn profile).

Geplaatst: do aug 14, 2003 12:48 am
door Ron
Ik denk dat Anne in z'n verhaal bedoeld heeft dat zo'n 1100 netzoveel PK's levert als een 850, maar dattie geknepen is. Wellicht heb je een 1100 dus, maar ik vraag het me af. Die Belgische legerdingen vind ik maar onbegrijpbare types.

Wat doet je zeggen dat je bak stuk is? Gebeurt namelijk niet zo gauw.

Geplaatst: do aug 14, 2003 10:41 am
door Emma
ehm.. waar ik aan weet dat ie stuk is? Nou eerst deed de achteruit het niet... en toen ging ie ineens ook blokkeren als je gewoon vooruit reed. Bovendien ben ik langs de garage geweest (niet bij Anne) en daar zeiden ze meteen dat het finito was met de bak.

Geplaatst: do aug 14, 2003 11:22 am
door Ron
Dan is het wel behoorlijk zeker ja.
Kan je dus ook niet mee doorrijden.
Ik hoop dat er snel een andere bak gevonden wordt. De bak zelf mag bijna niks kosten, maar het karwei is des te lastiger.
Succes!