Koppeling vervangen voor dummy's
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Het schijnt zonder te kunnen, Dan moet je je baksteun en nog wat dingen loshalen en dan de motor opkrikken. Lijkt me wel lastig werken als je motorkap er nog aan zit. xou niet weten wat er uiteindelijk sneller en/of beter is
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Auto opkrikken, motor omlaag, klinkt inderdaad wat simpeler, maar dat "eraf pakken" zal alleen wel wat meer voeten in de aarde hebben dan uit jouw bewoording klinkt denk ik. Toch zou ik voor die methode kiezen als je niet iemand kent met brug en takel.
Moaske, in Woerden heb ik bdw beschikking over een takel. xou je wel willen helpen als je vanuit Tilburg daar heen wil komen ten minste.
Moaske, in Woerden heb ik bdw beschikking over een takel. xou je wel willen helpen als je vanuit Tilburg daar heen wil komen ten minste.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
-
Als ik het mij goed herinner (is al heeeeeel lang geleden...) heb ik de bak aan de voorkant bij de motorsteun losgemaakt (eerst krikje eronder!), toen onderuit laten zakken, en toen de bouten van de bak losgemaakt. daarna kun je de bak naar voren toe eruit schuiven. Van te voren moet je de motorkap eraf halen en de uitlaat losmaken lijkt mij. Let ook even op de kachelslangen!
-
-
euh, ja. ik had geen takel,en ook geen bokken die hoog genoeg waren dat het blok onder de voorste dwarsbalk door kon. Toen heb ik de wagen aan de voorkant op bokken gezet, net achter de voorwielen. Daarna alles losgemaakt en de motor op een karretje laten zakken en een stukkie naar voren gereden: voila! Jaaa, van dat 4'tje heb ik echt leren sleutelen..... geen geld en wel autorijden, tsja.
-
Als je dat zou willen doen, heel graag. Wat zou ik allemaal moeten meenemen behalve een drukgroep??Op 2003-08-08 11:34, schreef Bauke:sorry, Schoapke, In woerden...etc.. etc..Moaske, in Woerden heb ik bdw beschikking over een takel. xou je wel willen helpen als je vanuit Tilburg daar heen wil komen ten minste.
Prise-as hebbie echt wel nodig hoor, anders krijg je je bak er niet op.
Je kutn gewoon je eigen prise-as uit je eigen bak gebruiken. Die zit met een palletje geborgd achter de diff, daar kun je zo bij als je het koppelingshuis verwijderd.
Ff as losmaken, koppeling centreren en as weer vast zetten.
Met deze klus heb je ook gelijk een reden om je bakolie te vervangen, want die loopt er toch meteen uit als je de assen eruit haalt, dus liever van tevoren ff aftappen.
Je kutn gewoon je eigen prise-as uit je eigen bak gebruiken. Die zit met een palletje geborgd achter de diff, daar kun je zo bij als je het koppelingshuis verwijderd.
Ff as losmaken, koppeling centreren en as weer vast zetten.
Met deze klus heb je ook gelijk een reden om je bakolie te vervangen, want die loopt er toch meteen uit als je de assen eruit haalt, dus liever van tevoren ff aftappen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------