fusee

Moderators: Rik H., trompjohan, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Nando, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Rik H., trompjohan, Nando

Plaats reactie
dirkoosterhoff

fusee

Bericht: # 185828Bericht dirkoosterhoff »

Hallo allemaal,

Ik wil de bovenste fusee kogel vervangen en kom het volgende tegen. De moer ingespoten met wd40 en in laten trekken.
Nu wil de moer wel draaien maar komt niet naar beneden. Met andere woorden het hele ding draait door. Dat lijkt mij niet de bedoeling.
Iemand een tip en ervaring hiermee?
Verder nog een vraagje over de aandrijfas. Ik heb een Spaanse GTL 1988 met volgens mij het laatste type aandrijfas. Klopt het dat deze aandrijfassen geen borgpen bij de versnellingsbakzijde hebben?

Alvast dank!
Dirk
Tweety

Re: fusee

Bericht: # 185829Bericht Tweety »

dirkoosterhoff schreef: di jul 21, 2026 2:04 pm De moer ingespoten met wd40 en in laten trekken.
Nu wil de moer wel draaien maar komt niet naar beneden. Met andere woorden het hele ding draait door. Dat lijkt mij niet de bedoeling.
Iemand een tip en ervaring hiermee?
Als de kogel mee draait is een grote waterpomptang om de kogel in de fusee te drukken meestal voldoende. Om na het losdraaien van de moer de kogel uit de fusee te krijgen heb je meestal een trekker nodig, maar als de kogel nu al meedraait is dat waarschijnlijk niet nodig.
dirkoosterhoff

Re: fusee

Bericht: # 185830Bericht dirkoosterhoff »

Prima, ga ik dat proberen. Bedankt
Plaats reactie