Achterwielen zitten vast
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Achterwielen zitten vast
Mijn nieuwe project heeft vastzittende achterwielen. Auto heeft 30 jaar stilgestaan. Wel binnen. Hoe los ik dit op?
C'est la vie(r)
-
Re: Achterwielen zitten vast
Welk bouwjaar? En wat kun je en welk gereedschap heb je ter beschikking? De trommels zitten vast op de remschoenen. Stel met de remstelnokken de remschoenen helemaal terug. Probeer dan of de trommels los komen door met een hefboom tussen de wieelbouten de trommels te draaien. Gebruik zo nodig kruipolie. Als dat niets oplevert, probeer dan de trommels met het daarvoor bedoelde speciaalgereedschap van de naaf te trekken. Als je geluk hebt komt het zo los, misschien met remschoenen en al maar je moet toch alles vernieuwen
Succes!
Succes!
Dank je ik zal het proberen.
Bouwjaar is 1962 een Fourgonnette
Bouwjaar is 1962 een Fourgonnette
C'est la vie(r)
- Hanz
- Contacteer:
1962, dat is best oud. Heb je een fotootje om te laten zien?
Ik zou de wielnaafmoer verwijderen, lagers moeten toch vervangen worden. En dan proberen om rondom de trommel naar buiten te tikken met behulp van een drevel op de rand en een mokertje (zachtjes beginnen. Uiteraard de handrem kabel helemaal los en geen druk op de remcilinder. Als de schoentjes echt helemaal vast zitten aan de trommel zal het gaan veren, en dan zal je dmv een hefboom de trommel naar buiten kunnen trekken. Dit gaat waarschijnlijk ten kosten van de bevestiging van de centreer veren. Maar hoe dan ook eerst de wielmoer eraf !
-
1962, dan heb je geen handremkabel want die zit op de voorwielen. En je hebt remstelnokken die je terug moet stellen. Spuit die eerst ruimhartig in met kruipolie want ze zullen na 30 jaar ook wel vastzitten
- Hanz
- Contacteer:
Voor het verdraaien van de stelnokken is een nokkensleutel een handige tool