Ik kon er zo snel niet iets over vinden en vind het stiekem ook wel stoer klinken, maar ik hoor, als ik m'n gas los laat, plopjes in je uitlaat.
Nu vroeg ik me af hoe dat komt en of het kwaad kan?
Ik zie soms bij het starten wat uitlaatrook onder de motorkap komen, bij snelle inspectie lijkt de aansluiting in de bocht voor de 'knalpot' misschien niet helemaal meer goed/dicht is, zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Hebben mensen ervaring met uitlaatband bij de R4, ik dacht vooral aan de esthetiek, maar vind een 1108 motor dat ook leuk?
plopjes in de uitlaat
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: plopjes in de uitlaat
Ploffen in de uitlaat: check of de vacuumvervroeging van de verdeler nog werkt. Slangetje losnemen bij carburateur, eraan zuigen, en tong op het uiteinde van het slangetje zetten. Het slangetje moet dan onderdruk houden (op je tong blijven plakken), anders is het membraantje lek.
Uitlaatband: ik zou niet weten waarom je dat zou willen plaatsen, maar lijkt me geen kwaad te kunnen.
Uitlaatband: ik zou niet weten waarom je dat zou willen plaatsen, maar lijkt me geen kwaad te kunnen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Uitlaatband vindt ik er wel mooi uitzien en iemand had nog een stuk over. Dingen gebruiken al is het nutteloos is ook een soort opruimen.
Bedankt voor de uitleg over de plopjes, met het zoeken naarvacuumvervroeging kwam ik meer topics tegen over geknal in de uitlaat..
Het blijkt dus dat het membraantje lek is, vervolgens leert Sylvie me dat "Het onderdeel is echter niet heel duur en het duurt 2 minuten om het te vervangen."
(https://www-la4ldesylvie-fr.translate.g ... r_pto=wapp)
Nou dat gaan we dan binnenkort proberen te vervangen. Nog tips, behalve het niet met de franse slag doen en tandjes tellen?
Bedankt voor de uitleg over de plopjes, met het zoeken naarvacuumvervroeging kwam ik meer topics tegen over geknal in de uitlaat..
Het blijkt dus dat het membraantje lek is, vervolgens leert Sylvie me dat "Het onderdeel is echter niet heel duur en het duurt 2 minuten om het te vervangen."
(https://www-la4ldesylvie-fr.translate.g ... r_pto=wapp)
Nou dat gaan we dan binnenkort proberen te vervangen. Nog tips, behalve het niet met de franse slag doen en tandjes tellen?
Reken eerder op een half uurtje, maar goed te doen. Verdeler moet wel uitgebouwd en (dus) daarna weer op tijd gezet worden.
Ik heb die vacuumdoosjes voor Ducellier op voorraad, nieuw. Meld je maar als je er eentje wil overnemen.
Ik heb die vacuumdoosjes voor Ducellier op voorraad, nieuw. Meld je maar als je er eentje wil overnemen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd