Veer gaspedaal
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Veer gaspedaal
Ik heb bij mijn R4F4 geen veer op het gaspedaal,lees in de Kluwer R4 dat er verschillende uitvoeringen zijn gemaakt
voor de gaskabel systeem/gaspedaalsysteem.
Mijn vraag is zit er sowieso een veer op bij de R4 F4 850cc 1983 ?
voor de gaskabel systeem/gaspedaalsysteem.
Mijn vraag is zit er sowieso een veer op bij de R4 F4 850cc 1983 ?
- Voormalig Steunpunt NO
Re: Veer gaspedaal
Ik heb in mijn hele R4 leven nog nooit een R4 gehad met een terugtrekveer aan het gaspedaal.
De functie ervan wordt in de regel naar behoren overgenomen door de terugtrekveer aan de gasklep.
Maar mijn dochter heeft een Spaanse Fasa F6 en daar zit wel degelijk een terugtrekveer aan het gaspedaal.
Groet
Harry
De functie ervan wordt in de regel naar behoren overgenomen door de terugtrekveer aan de gasklep.
Maar mijn dochter heeft een Spaanse Fasa F6 en daar zit wel degelijk een terugtrekveer aan het gaspedaal.
Groet
Harry
Er zit een gaatje voor in de houder van je buitenkabel op het schutbord.
Ik heb wel eens zo'n veertje bijgeplaatst (ivm extra lange gaskabel), gaatje is inderdaad voorzien. Bij Hornbach hebben ze verschillende trekveren in het assortiment bij de ijzerwarenafdeling; daar heb ik er eentje uitgezocht.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Ik had zelf het idee dat je door de gaspedaal veer de gasklep as meer ontlast.
Ik wilde een veer plaatsen omdat ik er achter kwam dat de gasklep niet meer goed sluit om em stationair goed af te stellen.
Het laatste stukje blijft de klep hangen,met de hand terugduwen gaat wel.
Nu met een tijdelijk veer aan het pedaal zie ik dat de gaskabel genoeg ruimte bied om de klep terug te laten vallen.
Ik vermoed slijtage op de as of as houder?
Toch nu maar op proef een "chinese "(kortingsaanbieding) besteld die komt deze week.Ik ben benieuwd!
Het laatste stukje blijft de klep hangen,met de hand terugduwen gaat wel.
Nu met een tijdelijk veer aan het pedaal zie ik dat de gaskabel genoeg ruimte bied om de klep terug te laten vallen.
Ik vermoed slijtage op de as of as houder?
Toch nu maar op proef een "chinese "(kortingsaanbieding) besteld die komt deze week.Ik ben benieuwd!
Meestal toch slijtage van de carburateur die dat soort dingen veroorzaakt ?
Mag ook wel na 42 jaarTweety schreef: zo feb 09, 2025 12:51 pm Meestal toch slijtage van de carburateur die dat soort dingen veroorzaakt ?