lassen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Mijn viertje is onlangs weer door de apk keuring gekomen! op zich een heugelijk feit.
Minder fraai zijn echter de gaten aan de onderkant waar de keurmeester mij op wees.
Nog niet groot genoeg voor afkeur maar voor mij groot genoeg om er van te schrikken.
- In de draagbalk van de achterwielophanging (linksachter) zit een behoorlijk gat.
- In de bodemplaat onder de bijrijdersmat zit ook een groot gat.
Ik kan natuurlijk naar een garage gaan en de boel laten fixen maar ik vind het leuk om zelf te doen/leren...... en rijk ben ik ook niet.
de volgende vragen:
- wat voor plaatwerk heb ik hiervoor nodig, zijn er inzetstukken te koop? voor deze plaatsen, zo ja, waar?
- is er iemand die mij (op een didactische/pedagogische wijze) een dag kan helpen met het lassen (indien gewenst tegen vergoeding).
Minder fraai zijn echter de gaten aan de onderkant waar de keurmeester mij op wees.
Nog niet groot genoeg voor afkeur maar voor mij groot genoeg om er van te schrikken.
- In de draagbalk van de achterwielophanging (linksachter) zit een behoorlijk gat.
- In de bodemplaat onder de bijrijdersmat zit ook een groot gat.
Ik kan natuurlijk naar een garage gaan en de boel laten fixen maar ik vind het leuk om zelf te doen/leren...... en rijk ben ik ook niet.
de volgende vragen:
- wat voor plaatwerk heb ik hiervoor nodig, zijn er inzetstukken te koop? voor deze plaatsen, zo ja, waar?
- is er iemand die mij (op een didactische/pedagogische wijze) een dag kan helpen met het lassen (indien gewenst tegen vergoeding).
Inzetstukken zijn misschien wel te verkrijgen, maar het zijn nou niet de meest moeilijke plaatsen en je hebt enkel vlakke platen nodig. Ik zou dus gewoon ergens een vlakke plaat charteren. Lassen kan ik zelf ook nog niet zo geweldig en ik heb helaas weinig tijd. Kan je wel vertellen dat het lassen van zulk plaatwerk geen pretje is.
Zijn er hier overigens mensen die een beetje verstand hebben van lasapparaten? Ben namelijk op zoek naar een apparaat en heb der eentje op het oog met flexcoredraad. Dus een mig/mag zonder gas, met die speciale draad erin. Werkt dit een beetje? Waar moet ik op letten? Wat zijn de vereisten voor een lasapparaat geschikt voor plaatwerk? Wat kost die draad ongeveer?
Zijn er hier overigens mensen die een beetje verstand hebben van lasapparaten? Ben namelijk op zoek naar een apparaat en heb der eentje op het oog met flexcoredraad. Dus een mig/mag zonder gas, met die speciale draad erin. Werkt dit een beetje? Waar moet ik op letten? Wat zijn de vereisten voor een lasapparaat geschikt voor plaatwerk? Wat kost die draad ongeveer?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
ziet het er zou ongeveer uit??
dit was na het weghalen van de achteras
lassen is niet zo moeilijk, tenminste dat vind ik. je moet vooral in het begin even oefenen en later gewoon doen en durven.
als je de auto goed hoog zet kan je er best aardig bij.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: cees en jantine op 2003-07-26 23:54 ]</font>
dit was na het weghalen van de achteras
lassen is niet zo moeilijk, tenminste dat vind ik. je moet vooral in het begin even oefenen en later gewoon doen en durven.
als je de auto goed hoog zet kan je er best aardig bij.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: cees en jantine op 2003-07-26 23:54 ]</font>
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Als je het echt zelf wil doen en je hebt geen ervaring vind je hier wel wat nuttige tips: http://www.rustbuster.nl/Bus_kokerbalk/Default.htm. Is een verhaaltje over iemand zijn eerste lasklus. verder op de pagina nog meer over lastechnieken en apparaten enzo
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Link werkt niet. Ga dan gewoon naar http://www.rustbuster.nl en klik op "lees meer" bij het stukje over "mijn allereerste laswerk"
_________________
----- Veni Vidi Vieri -----
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bauke op 2003-07-24 09:22 ]</font>
_________________
----- Veni Vidi Vieri -----
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bauke op 2003-07-24 09:22 ]</font>
klopt, maar als je daar even doorheen prikt zijn de plaatjes bij het verhaal en de uitleg over het lassen best interessant. (maar das ook maar een mening). Ik ben zelf geen lasexpert voor de duidelijkheid, kweet alleen hoe het moet en hoe een goede las eruit hoort te zien, dus ik red me wel. Waar je op moet letten bij de aanschaf van apparatuur weet ik niet.Op 2003-07-24 09:22, schreef Da-Goof:
Die site ken ik en dat is allemaal heel interessant, maar hij prijst uiteraard alleen zijn eigen lasapparatuur aan, maar verteld niet waar je op moet letten bij de aankoop hiervan.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Met de lasapparaten die mijn zwager en de bootsman van de roeivereniging hebben staan. Geen idee hoe ze heten. knop voor het voltage en nog een regelknop. tang voor de massa, en dan een tang met een lasstokje derin. dikte en type van die dingen heb ik zelf nog nooi over nagedacht. Ik kan alleen alles netje klaarmaken vastklemmen vastlassen. klaar. MAW Ik heb geen verstand van lassen.Op 2003-07-24 10:47, schreef Jasper:
ehhh Bauke....
Waar las je zelf mee?
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Geen verstand van lassen en het toch kunnen....
Zo hoort het!!
Ik heb van het weekend voor een paar euro een tweedehands apparaatje gekocht. (co2,MIG)
Met twee standen 35 en 80 apm. Volgens de verkoper ideaal voor plaatwerk. (zou ik ook zeggen).
Nu dus maar oefenen.
Lastips en ervaringen zijn dus welkom!
Zo hoort het!!
Ik heb van het weekend voor een paar euro een tweedehands apparaatje gekocht. (co2,MIG)
Met twee standen 35 en 80 apm. Volgens de verkoper ideaal voor plaatwerk. (zou ik ook zeggen).
Nu dus maar oefenen.
Lastips en ervaringen zijn dus welkom!
Knop voor voltage? Amperage dan toch? En als er nóg een knop op zit (geen aan-uit) dan zou je toch denken aan draadtoevoer, dus een MIG of zo. Aangezien je het hebt over een stokje denk ik weer aan electrisch met een electrode, maar dan vraag ik me toch af waar knop twee voor is.
Ook ik heb geen verstand van lassen overigens.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-08-03 17:48 ]</font>
Ook ik heb geen verstand van lassen overigens.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-08-03 17:48 ]</font>