R4 1975 410 Blue
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: R4 1975 410 Blue
Oke.
Maar volgens mij maakt die 40 of 50 niet zo uit. De dikte is het getal voor de W. En het temperatuur bereik na de W. (Behoud van viscositeit. Bijv. Van min 20 tot +50 graden buiten temp)
Ik kan nog eens kijken wat er gebeurt als ik 30w er in doe. Als die te vinden is tenminste. Vind t gewoon raar. Die schoepen en groef die er voor moeten zorgen dat het niet lekt zijn schoon en die lopen altijd vrij. Die zouden dus niet kunnen slijten.
Maar volgens mij maakt die 40 of 50 niet zo uit. De dikte is het getal voor de W. En het temperatuur bereik na de W. (Behoud van viscositeit. Bijv. Van min 20 tot +50 graden buiten temp)
Ik kan nog eens kijken wat er gebeurt als ik 30w er in doe. Als die te vinden is tenminste. Vind t gewoon raar. Die schoepen en groef die er voor moeten zorgen dat het niet lekt zijn schoon en die lopen altijd vrij. Die zouden dus niet kunnen slijten.
Ouwe meuk is leuk
Re: R4 1975 410 Blue
Ik denk dat menigeen jaloers zou zijn om na zo'n lange rit maar 2 druppels olie op straat te vinden...
Sommigen beweren: als een oldtimer niet lekt, zit er geen olie meer in.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: R4 1975 410 Blue
Ik had begrepen dat ze echt lekvrij konden zijn. En na al die moeite hoop je er toch op..
Tis ook niet schrikbarend. Maar netjes is anders. Het hoort natuurlijk niet.
Tis ook niet schrikbarend. Maar netjes is anders. Het hoort natuurlijk niet.
Ouwe meuk is leuk
Re: R4 1975 410 Blue
Vd week de auto opgehaald bij de poetser. Ik zat al heel lang te twijfelen of ik de koets in de owatrol zou zetten en met de roest die er op zat een soort patina look van te maken. Maar ik vond de kleur toch te mooi nog.
Na wat overleg over mogelijk eind resultaat toch maar gegaan voor poetsen. Bij owatrol is er ook moeilijker een weg terug als het resultaat tegenvalt had ik bedacht. En eigenlijk is i ook nog veel te mooi!
Zo was i na een laffe wasbeurt:
En zo heb ik m op mogen halen:
Man wat staat i te glimmen!
Was echt verbaast over het verschil! Veel dieper en mooier blauw dan ik had verwacht! En de lak is van schuurpapier terug naar glad! En weer voor een jaar beschermd.
Super blij mee!
Na wat overleg over mogelijk eind resultaat toch maar gegaan voor poetsen. Bij owatrol is er ook moeilijker een weg terug als het resultaat tegenvalt had ik bedacht. En eigenlijk is i ook nog veel te mooi!
Zo was i na een laffe wasbeurt:
En zo heb ik m op mogen halen:
Man wat staat i te glimmen!
Was echt verbaast over het verschil! Veel dieper en mooier blauw dan ik had verwacht! En de lak is van schuurpapier terug naar glad! En weer voor een jaar beschermd.
Super blij mee!
Ouwe meuk is leuk
-
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: R4 1975 410 Blue
Heel verstandig dat je geen owatrol hebt toegepast!
Re: R4 1975 410 Blue
Zo na een 2 jaar in mijn bezit te zijn werd het afgelopen oktober tijd voor de APK. Helaas door omstandigheden besloten toen om de 4 even te schorsen. Dat even werd maanden. En nu gelukkig weer tijd voor gemaakt.
Ik begreep overigens, dat als ik de 4 eind juni keur dat dat meteen de laatste verplichte keuring word. Over 2 jaar is i alweer 50!
De 4 heeft last van roest op plekken die ik niet meer APK waardig acht. Ik wilde er zelf in iedergeval niet mee verder rijden. Ook de achterremmen wil ik onder handen nemen. De stel mogelijkheid zit vast.
Heel de achterdorpel is rot en daaronder zit nog een versteviging waar t reserve wiel ook aan hangt. Dit was echt niet meer goed. Helemaal krokant en met grote scheuren.
Ik heb wat van die imitatie delen gekocht alweer een jaar geleden. Maar dat blijkt zonde geld. Die zijn echt armoedig geperst en klopt niets van. Tenminste niet voor mijn vier. Ik heb er wel stukken uit geslepen om de mijn dorpel mee te maken. Maar daar heb ik zelf nog veel werk aan gehad om de juiste vorm er in te krijgen.
Het enige wat ik straks dubbel maak aan de dorpel is de verdikking onder de achter stijlen. ( Beide de eerste 3 cm rot). En helaas denk ik ook straks de koker onder waar de stevigheid van komt. En t wiel aan hangt.
Hier kan je ook goed aan zien dat dat imitatie plaatwerk echt niet mooi past. Daar gaat straks nog een keer de hamer en dolli over en ook plamuur ben ik bang.
Ben geen plaatwerker, maar wat een werk om t enigzins in t zelfde model te krijgen zeg.
Hij staat buiten en ik had lasprimer staan.. die koper kleur gaat vervangen worden voor witte primer. ( Rood vind ik beter, maar ik denk dat wit beter is voor de lichtblauwe kleur straks.) Dat koper spul kan je doorheen lassen en dan verbrand t niet. Alles wat ik nu opsluit heeft dus een beschermlaag. Daar is die koper primer voor.
Aan 1 kant bij de wielophanging achter zit een verdikking in de huid. Ik ben bang dat ik dus ook de hele achteras er onder vandaan ga halen en 'even' de ophanging naloop op roest.
Ik zal proberen hier wat foto's te plaatsen zo nu en dan.
Ik begreep overigens, dat als ik de 4 eind juni keur dat dat meteen de laatste verplichte keuring word. Over 2 jaar is i alweer 50!
De 4 heeft last van roest op plekken die ik niet meer APK waardig acht. Ik wilde er zelf in iedergeval niet mee verder rijden. Ook de achterremmen wil ik onder handen nemen. De stel mogelijkheid zit vast.
Heel de achterdorpel is rot en daaronder zit nog een versteviging waar t reserve wiel ook aan hangt. Dit was echt niet meer goed. Helemaal krokant en met grote scheuren.
Ik heb wat van die imitatie delen gekocht alweer een jaar geleden. Maar dat blijkt zonde geld. Die zijn echt armoedig geperst en klopt niets van. Tenminste niet voor mijn vier. Ik heb er wel stukken uit geslepen om de mijn dorpel mee te maken. Maar daar heb ik zelf nog veel werk aan gehad om de juiste vorm er in te krijgen.
Het enige wat ik straks dubbel maak aan de dorpel is de verdikking onder de achter stijlen. ( Beide de eerste 3 cm rot). En helaas denk ik ook straks de koker onder waar de stevigheid van komt. En t wiel aan hangt.
Hier kan je ook goed aan zien dat dat imitatie plaatwerk echt niet mooi past. Daar gaat straks nog een keer de hamer en dolli over en ook plamuur ben ik bang.
Ben geen plaatwerker, maar wat een werk om t enigzins in t zelfde model te krijgen zeg.
Hij staat buiten en ik had lasprimer staan.. die koper kleur gaat vervangen worden voor witte primer. ( Rood vind ik beter, maar ik denk dat wit beter is voor de lichtblauwe kleur straks.) Dat koper spul kan je doorheen lassen en dan verbrand t niet. Alles wat ik nu opsluit heeft dus een beschermlaag. Daar is die koper primer voor.
Aan 1 kant bij de wielophanging achter zit een verdikking in de huid. Ik ben bang dat ik dus ook de hele achteras er onder vandaan ga halen en 'even' de ophanging naloop op roest.
Ik zal proberen hier wat foto's te plaatsen zo nu en dan.
Ouwe meuk is leuk
Re: R4 1975 410 Blue
Goed dat je hem nu aanpakt, dit is het moment (als in: nu nog te redden).
Wat is "hamer en dolli"?
Wat is "hamer en dolli"?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: R4 1975 410 Blue
Ja dacht ik ook. Word anders alleen maar erger.
Hamer en dolli. Dat is gewoon uitdeuk spul. Een hamer ( veel verschillende vormen) en dolli is dan het deel wat je zeg maar als aambeeld aan de andere kant houd met je plaatwerk er tussen.
Hamer en dolli. Dat is gewoon uitdeuk spul. Een hamer ( veel verschillende vormen) en dolli is dan het deel wat je zeg maar als aambeeld aan de andere kant houd met je plaatwerk er tussen.
Ouwe meuk is leuk
Re: R4 1975 410 Blue
Vanavond na werk weer wat kunnen doen. Dat immitatie blik blijft lastig er in te krijgen. Ik moet nog flink wat richten en veranderen naar mijn zin. Alle uitsparingen en bochten komen gewoon net niet mooi uit. Nu sluit bv mijn achterklep te hoog omdat de uitsparing voor de vangrubbers onderop weer niet breed genoeg zijn.
Dat soort dingen.
Maar geef de moed niet op. Komt best goed denk.
Wat wel lekker gelukt is zijn de achter raam kozijnen. Daar zaten best wat gaten in.
Achterkant bijna klaar:
Zijruiten:
Dat soort dingen.
Maar geef de moed niet op. Komt best goed denk.
Wat wel lekker gelukt is zijn de achter raam kozijnen. Daar zaten best wat gaten in.
Achterkant bijna klaar:
Zijruiten:
Ouwe meuk is leuk
Re: R4 1975 410 Blue
Mooi werk en dat plaatwerken is leuk om te doen!
Spuit je m straks met spuitbus bij of?
Spuit je m straks met spuitbus bij of?
Re: R4 1975 410 Blue
Tis al af en idd bijgewerkt met een spuitbus in kleur.
Die plekken waren best wel een tintje dieper met de nieuwe verf. Dus maar weer eens aan het poetsen geweest om de witte waas van de oude lak af te halen.
Het valt nu niet super meer op. En ach.. strak was i toch al niet.
Die plekken waren best wel een tintje dieper met de nieuwe verf. Dus maar weer eens aan het poetsen geweest om de witte waas van de oude lak af te halen.
Het valt nu niet super meer op. En ach.. strak was i toch al niet.
Ouwe meuk is leuk