Pagina 1 van 1

Geplaatst: di jun 03, 2003 4:20 pm
door Willem de Zwijger
Is het vervangen van koppelingsplaten categorie kloteklus of valt het wel mee ? Ik heb tot dusver gezien dat je er een motortakel voor nodig hebt. Moet die bak er naar beneden uitzakken ? Kan de motor blijven zitten ? En hoeveel tijd ben je ermee kwijt ? Ik wil het evt op mijn oprit doen, is dat haalbaar ?

Geplaatst: di jun 03, 2003 10:09 pm
door Gast
Het handigste vind ik om je blok eruit te takelen. Je kunt dan overal goed bij. Het is een kloteklus, de bak gaat er soms moeilijk af. Het kan inderdaad ook onderlangs maar ik vind dat je er dan slecht bij kan.

Geplaatst: di jun 03, 2003 10:25 pm
door Folkert
De geoefende sleutelaar kan het in een dag...

Geplaatst: di jun 03, 2003 10:43 pm
door Ron
... astie ook geoefende spulletjes bij de hand heeft.
Met een schroevendraaier en een hamer kom je een heel eind, maar binnen een dag gaat dan niet lukken hoor.
Een hoop valt of staat met de tijd die je nodig hebt om zaken die ongelooflijk vast zitten weer een beetje los te krijgen.

Stukje pijp over een sleutel hier, kogelbouttrekker daar...

Geplaatst: wo jun 04, 2003 10:15 pm
door keessie
Met dat motorblokkie (en versnellingsbak) van jou is dat heel goed gelukt Ron. De bouten zaten gelukkig niet al te vast. Hooguit dat er een keertje een tapeindje meedraaide. Maar het is inderdaad een stuk makkelijker als het blokkie met bakkie (nog) niet in de auto gebouwd is. Met dat 1100 ceeceetje van jou rijdt mijn zessie toch een stuk prettiger. Helaas lekt-ie wel een beetje olie. De nokkenaskeerring had ik wel vervangen, omdat ik daar vandaan leksporen had ontdekt, maar de krukaskeerring had ik laten zitten, omdat hij naar mijn idee nog goed was. Had ik die ook maar vervangen, maar ja; dat is altijd achteraf gepraat. Ik ben er toch heel blij mee.

Geplaatst: do jun 05, 2003 11:56 am
door Goof
Om de krukaskeerring te vervangen hoeft de motor er niet uit hoor.

Geplaatst: do jun 05, 2003 5:43 pm
door keessie
Nee, maar dan toch op z'n minst wel de versnellingsbak. En ik denk dat ik alles toch wel voorlopig laat zitten. Ik probeer wel een opvangbak (met aftapplug) te maken, aansluitend op het gat van het koppelingshuis.

Geplaatst: do jun 05, 2003 10:34 pm
door Ron
Fijn om te horen dat de boel werkt! Ik hoop
dat hij lang blijft draaien, en nog even een plaatje waar hij uitgekomen is :

Afbeelding

Geplaatst: do jun 05, 2003 10:40 pm
door David
En die is niet meer begrijp ik...?? Zonde zonde! (Of ligt er nu toevallig een 110pk-fluitmasjien in??)

Geplaatst: do jun 05, 2003 11:23 pm
door Ron
Hij is behoorlijk gedemonteerd en doormidden gezaagd.
Wat je van deze auto nog bij elkaar kan vinden weegt in totaal ongeveer 35 kilo.
Dat is dan exclusief het blok.

Geplaatst: vr jun 06, 2003 1:55 pm
door keessie
Da's nou jammer. Ik had hem anders bijna net zo leuk gevonden als mijn zessie.
Op de zaak heb ik voor de gein het blok met versnellingsbak gewogen. Dat was 130 kg.

Geplaatst: vr jun 06, 2003 8:35 pm
door Ron
Geloof het of niet, dat had ik altijd al willen weten!