Is het vervangen van koppelingsplaten categorie kloteklus of valt het wel mee ? Ik heb tot dusver gezien dat je er een motortakel voor nodig hebt. Moet die bak er naar beneden uitzakken ? Kan de motor blijven zitten ? En hoeveel tijd ben je ermee kwijt ? Ik wil het evt op mijn oprit doen, is dat haalbaar ?
Het handigste vind ik om je blok eruit te takelen. Je kunt dan overal goed bij. Het is een kloteklus, de bak gaat er soms moeilijk af. Het kan inderdaad ook onderlangs maar ik vind dat je er dan slecht bij kan.
... astie ook geoefende spulletjes bij de hand heeft.
Met een schroevendraaier en een hamer kom je een heel eind, maar binnen een dag gaat dan niet lukken hoor.
Een hoop valt of staat met de tijd die je nodig hebt om zaken die ongelooflijk vast zitten weer een beetje los te krijgen.
Stukje pijp over een sleutel hier, kogelbouttrekker daar...
Met dat motorblokkie (en versnellingsbak) van jou is dat heel goed gelukt Ron. De bouten zaten gelukkig niet al te vast. Hooguit dat er een keertje een tapeindje meedraaide. Maar het is inderdaad een stuk makkelijker als het blokkie met bakkie (nog) niet in de auto gebouwd is. Met dat 1100 ceeceetje van jou rijdt mijn zessie toch een stuk prettiger. Helaas lekt-ie wel een beetje olie. De nokkenaskeerring had ik wel vervangen, omdat ik daar vandaan leksporen had ontdekt, maar de krukaskeerring had ik laten zitten, omdat hij naar mijn idee nog goed was. Had ik die ook maar vervangen, maar ja; dat is altijd achteraf gepraat. Ik ben er toch heel blij mee.
Nee, maar dan toch op z'n minst wel de versnellingsbak. En ik denk dat ik alles toch wel voorlopig laat zitten. Ik probeer wel een opvangbak (met aftapplug) te maken, aansluitend op het gat van het koppelingshuis.
Hij is behoorlijk gedemonteerd en doormidden gezaagd.
Wat je van deze auto nog bij elkaar kan vinden weegt in totaal ongeveer 35 kilo.
Dat is dan exclusief het blok.
Da's nou jammer. Ik had hem anders bijna net zo leuk gevonden als mijn zessie.
Op de zaak heb ik voor de gein het blok met versnellingsbak gewogen. Dat was 130 kg.