De wegligging was vanaf het begin al niet zo soepel, maar Moby gaat tegenwoordig echt als een natte krant door de bochten. Banden zijnhard zat, denk ik: schokbrekers. Dus komen er twee vragen:
Voor en achter gelijk vervangen of is dat niet belangrijk?
Altijd nieuw of kan (in het kader van de bezuinigingen)tweede hands ook? zo ja: heeft iemand wat liggen?
overig: de R4 bijbel legt alles wel ongeveer uit, maareh..iemand nog briljante tips?
Dank.
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
als je vooral in de bochten last hebt van je rijgedrag kijk dan eerst eens naar je stabi's. Met name de voorstabi doet niets meer als de rubbers waarmee hij aan het chassis vast zit uitgelubberd zijn. De stabi schuift dan namelijk gewoon heen en weer waardoor de 8-vormige rubbers kunnen gaan draaien ipv kracht uit te oefenen.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Dat klinkt inderdaad erg aannemelijk, Moet ik daar ook wat aan gaan doen. Was nog vergeten te zeggen dat de wagen als ik op de trekhaak ga staan er er vervolgens vanaf spring nog twee keer flink naveert terwijl die toch in een keer stil hoort te staan. En dat is toch wel een schokbreker probleem? of schiet mijn kennis van de auto wederom ernstig tekort?
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Bij de club(magazijn)hadden ze hele mooie
gele Berline reesers,voor de voorkant.
Die doen het heel goed!
Voor en achter vervangen is ook aan te bevelen.
Haynes praat over het aandraaien van de bevestigingsmoeren van de schokdempers met respectievelijk 38 Nm voor en 54 Nm achter. Ga ik echt een momentsleutel kopen of zeggen jullie net als ik in de meeste gevallen: "Vast is vast"?
Brezan: 70 Euro Ex. rondom
Heuts: 55,70 Euro Incl. rondom
Indus: 62,80 Euro Incl. voor (Koni)
61,20 Euro Incl. achter (koni)
en dan nog vier smaken tot
26,50 Euro Incl. achter (Gabriel)
Merk je elke Euro op je schokdempers?
Op 2003-06-03 22:28, schreef Folkert:
Jij zegt dat er ergens koni's voor achter te bestellen zijn tegen het luttele bedragje van 62pleuri???
Ja, bel voor de zekerheid even naar Auto Indus in Woerden (0348-414558) ik denk dat ze ze ook wel willen opsturen. anders is het een leuk ritje vanuit woerden. Ik hoef geen reesdempers rondom dus ga waasrchijnlijk voor de budgetair meer verantwoorde aanschaf. Tenzij de prijs van je schokdempers zich direct omzet in beter rijden en meer veiligheid en comfort enzo. Wat zeggen jullie ervan?