collestor
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Noemen jullie een inlaatstpruitstuk een collector? Anders weet ik niet waarover het gaat.
En het lijkt me sterk dat, als het inderdaad compatibel is, er niet in de lijstjes van de automaterialenregistraties staat dat het past. Aan de andere kant is het nooit zo geleverd dus dan wil je het ook niet zo verkopen. Mmmm, ben benieuwd.
Als het past heb je wel iets aangeboord denk ik. Mits nog goed leverbaar.
En het lijkt me sterk dat, als het inderdaad compatibel is, er niet in de lijstjes van de automaterialenregistraties staat dat het past. Aan de andere kant is het nooit zo geleverd dus dan wil je het ook niet zo verkopen. Mmmm, ben benieuwd.
Als het past heb je wel iets aangeboord denk ik. Mits nog goed leverbaar.
-
In Bels noemen ze een spruitstuk inderdaad een collector. Een echte Belg wil niet Nederlands praten, dus doet ie maar alsof door Franse woorden Nederlands te laten klinken.
Het inlaatspruitstuk van de R5 past inderdaad gewoon op de 1100 motor, maar dan zit wel de stuurstang in de weg, dus als oplossing moet je de hele motor met alles wat daaraan vast zit een cm of 2 hoger maken. Het gaat wel, maar dan kun je net zo goed meteen de hele 1400 motor en zo overzetten i.p.v. alleen de 'collecteur'.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-05-16 22:52 ]</font>
Het inlaatspruitstuk van de R5 past inderdaad gewoon op de 1100 motor, maar dan zit wel de stuurstang in de weg, dus als oplossing moet je de hele motor met alles wat daaraan vast zit een cm of 2 hoger maken. Het gaat wel, maar dan kun je net zo goed meteen de hele 1400 motor en zo overzetten i.p.v. alleen de 'collecteur'.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-05-16 22:52 ]</font>
-
Wat zijn er verder voor opties? De r4 is toch ook met een (redelijk complexe) solex 32 SEIA-carburateur geleverd, moet je daarvoor ook een andere 'collector' hebben die wel past zonder je blok op te takelen?
(ik heb een hele tijd geleden al eens een oproep gedaan in 'vraag&aanbod' en zou eigenlijk nog steeds zo'n carburateur willen bemachtigen...) R4F6GTX automaat, heb jij niet toevallig nog zo'n ding in je tuintje liggen ofzo? (ik heb jou op een vraag naar onderdelen eigenlijk nog nooit "nee" horen/zien (!?) verkopen! Oh ja en ik bel je volgende week wel even voor een afspraak m.b.t. die aandrijfas en BBQ enzo, ok?)
(ik heb een hele tijd geleden al eens een oproep gedaan in 'vraag&aanbod' en zou eigenlijk nog steeds zo'n carburateur willen bemachtigen...) R4F6GTX automaat, heb jij niet toevallig nog zo'n ding in je tuintje liggen ofzo? (ik heb jou op een vraag naar onderdelen eigenlijk nog nooit "nee" horen/zien (!?) verkopen! Oh ja en ik bel je volgende week wel even voor een afspraak m.b.t. die aandrijfas en BBQ enzo, ok?)
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
- Rodeo-6
- Contacteer:
Kan dit ook in het nederlands.....Op 2003-05-16 19:01, schreef like r4:
Een inlaat collector van de eerste r5jes passen die op een r4 1100 want deze collectors zijn gemaakt voor en dubbele carburator.
En r8 motor is dat bijna dezelsten of een r4 motor want voor en r8 kan je veel meer stukken kopen bv carburatrs cillinders cillinderkoppen enz..

>> Doe mij maar een DAF <<
- Rodeo-6
- Contacteer:
Slecht 4mm opvijlen dat belgischeding en hij gaat als een banaan. Ze zitten op de Rot-no Super_Cinq, dit voor de belgiesche gaten op het voorumOp 2003-05-17 16:42, schreef David:
Wat zijn er verder voor opties? De r4 is toch ook met een (redelijk complexe) solex 32 SEIA-carburateur geleverd, moet je daarvoor ook een andere 'collector' hebben die wel past zonder je blok op te takelen?

>> Doe mij maar een DAF <<
Tuurlijk, als het goed is wordt die volgende week of de week erna vervangen, hopelijk met hulp van R4F6GTXAutomaat! Die "snelle" carburateur is ook niet iets dat a-la minute moet, maar gewoon een keertje als ik er tegenaan loop. Overigens is het niet de bedoeling om de stoeptegels uit de oprit te trekken, maar gewoon om wat over te hebben in de heuvels rondom Maastricht, in de Ardennen en op vakantie in Frankrijk, want met het standaard-Zenith-carburateurtje wil mijn viertje nog wel eens naar adem happen als ik de choke niet een stukje uittrek en daar zou ik wel vanaf willen. Of zou alleen een iets grotere sproeier voldoende zijn!?Op 2003-05-17 20:23, schreef keessie:
Zeg David,
Zou je niet eerst die kabaalmakende aandrijfas vervangen, voordat je een "snelle" carburateur monteert?
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
-
[P] Het inlaat spruitstuk van de eerste R5jes, passen die op een R4 1100, want deze spruitstukken zijn gemaakt voor een dubbele carburateur. En is een R8 motor bijna dezelfde motor als een R4, want voor een R8 kan je veel meer onderdelen kopen bv carburateurs, cylinders, cylinderkoppen enz..Op 2003-05-17 18:46, schreef Rodeo-Six:Kan dit ook in het nederlands.....Op 2003-05-16 19:01, schreef like r4:
Een inlaat collector van de eerste r5jes passen die op een r4 1100 want deze collectors zijn gemaakt voor en dubbele carburator.
En r8 motor is dat bijna dezelsten of een r4 motor want voor en r8 kan je veel meer stukken kopen bv carburatrs cillinders cillinderkoppen enz..
( dit is zo ongeveer de vertaling, denk ik...)

"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"