Hij trilt als ik 70/80 ga, maar zodra ik schakel naar zijn 4 is het zo goed als weg.
Hij rijd ook niet zo zuinig dus ik denk inderdaad dat ik de banden moet laten uitbalanceren.
Werkelijk alles trilt aan die auto als ik die snelheid rij.......
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Diana op 2003-05-16 17:27 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Diana op 2003-05-16 17:28 ]</font>
Schakelen en bijna weg,... dan ligt het weer niet aan je wielen. Uitbalanceren kan nooit kwaad (tenzij het net al gebeurd is), alleen jammer dat het niet gratis is. Moeten je banden toch niet al vervangen worden?
Nou ja...dat zou best kunnen, maar die man bij wie ik hem gekocht heb zei dat hij de stuurkogel had vervangen en de twee voorbanden (die hebben wij toen laten uitlijnen) dus.......zo snel slijten die dingen toch niet?
Of heeft het te maken met de stuurkogel??
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Diana op 2003-05-16 22:32 ]</font>
Als het na het schakelen bijna weg is zou je denken dat het ergens in de motor zit. Wielen en aanrijfas draaien namelijk even hard voor als na het schakelen.
Diana, dat kan heel goed een kapotte (versleten)aandrijfas zijn. Ik heb ongeveer dezelfde klachten en mijn linker aandrijfas is redelijk gaar, daar komt dat trillen vandaan. Hoor je geen geklapper in een bocht met een beetje gas erop?
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: David op 2003-05-17 16:36 ]</font>
Op 2003-05-16 22:31, schreef Diana:
Nou ja...dat zou best kunnen, maar die man bij wie ik hem gekocht heb zei dat hij de stuurkogel had vervangen en de twee voorbanden (die hebben wij toen laten uitlijnen) dus.......zo snel slijten die dingen toch niet?
Of heeft het te maken met de stuurkogel??
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Diana op 2003-05-16 22:32 ]</font>
Sinds wanneer kunnen banden worden uitgelijndt ?????????
Op 2003-05-16 16:12, schreef Diana:
Als ik ongeveer 70/80 ga schakel ik naar zijn 4, maar hij trilt zo ontzettend als ik 70/80 rij.
Ga ik 100 is niks meer aan de hand hoe kan dat??
Maar nu even serieus, naar de/een garage gaan en alles laten controleren.
Het kan onbalans in je banden zijn, maar ook veel erger.
Kees
OEPS!!
Ja de auto laat je uitlijnen en de banden laat je balanseren!
Vanmiddag gaat dat laatste dan ook gebeuren in de hoop dat ik en de auto niet meer zo trilt