Tweety schreef:Hoi Paul, ik heb even gekeken, op de 2de pagina van het schema kan je het vinden, van de 2 connectors op het dashbord zit op de 8 pins (de andere is 9 pins) op pin nr 8, de aarde van zowel een stel controle lampjes als die van de aanjager, de draad die vandaar massa moet maken doet dat niet ! maw soldeer op het uiteinde van de draad een andere (zonder deze door te knippen) en verbind die met de aarde. dan moet 't goed komen. Ampere meter zou ik overigens achterwege laten, toerenteller is wel leuk, maar ik heb liever een voltmeter of temp meter op die plek.
dat is dan misschien bij de jouwe zo maar niet bij mijne F6; op de achte plaats zit het controlelampje van de remmen, 2 snoertjes, een rooie en een zwart/geel. als ik die aan de massa maak gaat het remcontrole lampje aan en verder geen verschil. dus dat het ik er weer vanaf gehaald. de andere stekker van 9 pinnekes is de achtste (en zevende) niet eens aangesloten... dus ik denk niet dat ik me van stekker heb vergist...
nieuw probleem nu, de koplampen gaan af en toe uit, samen, tegelijkertijd, en gaan dan weer meteen aan, dus erg moeilijk zoeken en de ruitenwisser komt niet elke keer terug hoe het hoort (zonder de kracht van de motor) waarschijnlijk ook massa probleempje maar waar...
lekker zo, net in een sneeuwstorm vanuit omgeving Nijmegen, met knipperende koplampen, ruitenwisser die het af en toe maar doet, allerlei idioten die niet door sneeuw durven te rijden, dus opstoppingen om het niets, bij Geldrop was het natte sneeuw en in Aalst (bij Valkenswaard) was het droog, niet eens een beetje regen... maar mijn autootje was nog wel wit van de sneeuw, mensen kunnen raar kijken als ze dat zien... alsof ze nog nooit sneeuw gezien hebben... wel 4uur rijden waar ik anders een uur over doe...