Korte of lange aandrijfas!??
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Eenen goeden dag
Ik ben gisteren bij een hier in de buurt gevestigde onderdelenboer geweest, die van die ruil-aandrijfassen verkoopt mits je je oude as inleverd. Nad ik eens gevragd wat dat kost, kwam per as op zo'n 100Euri ex. btw. (Is dat veel!?) De goede mens achter de toonbank meldde me dat er twee verschillende lengtematen assen bestaan, uit mijn hoofd 450 en 500mm en dat de vertanding verschilde. Ik heb gevraagd voor een GTL 1108cc, maar bestaan er verschillen in de breedte van de versnellinsbak of eventueel wielnaaf?? Pas op, ik heb dus een GTL motor+bak in een TL met trommelremmen voor! Welke maat moet ik hebben?
Ik ben gisteren bij een hier in de buurt gevestigde onderdelenboer geweest, die van die ruil-aandrijfassen verkoopt mits je je oude as inleverd. Nad ik eens gevragd wat dat kost, kwam per as op zo'n 100Euri ex. btw. (Is dat veel!?) De goede mens achter de toonbank meldde me dat er twee verschillende lengtematen assen bestaan, uit mijn hoofd 450 en 500mm en dat de vertanding verschilde. Ik heb gevraagd voor een GTL 1108cc, maar bestaan er verschillen in de breedte van de versnellinsbak of eventueel wielnaaf?? Pas op, ik heb dus een GTL motor+bak in een TL met trommelremmen voor! Welke maat moet ik hebben?
Zoveel? Alledag, wat veel geld. En wat verruilen ze dan in de as? Krijg je dan voor die emmer met geld, net zoals bij een radiator, een gereviseerd exemplaar terug?
En volgens mij kun je assen van een TL en GTL gewoon onderling uitwisselen. Als je een recent viertje hebt (van na 82 of zo...?), dan past het allemaal op elkaar.
Oude viertjes is different cook.
En volgens mij kun je assen van een TL en GTL gewoon onderling uitwisselen. Als je een recent viertje hebt (van na 82 of zo...?), dan past het allemaal op elkaar.
Oude viertjes is different cook.
Ja kijk, dat is bij mijn viertje een beetje een puzzeltje. De auto is een TL uit april'86, orriginele Nederlandse auto, vroeger bedrijfswagen van DSM in Geleen, maar het motorblokje is een 1108cc GTL blokje uit januari'82 (staat in de luchtfilterbehuizing). Ik heb dus naar een GTL gevraagd uit '82 en toen kwam die gast met twee verschillende lengtematen (scheelde echt 50mm per as, 100mm is toch veel op een spoorbreedte van 1280mm!) en ook twee verschillende vertandingen. Is het misschien verstandig om eens te vragen hoe dat zit bij een GTL uit '86 bijvoorbeeld? (misschien is er dan een van de twee verdwenen!??)
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: David op 2003-05-19 21:10 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: David op 2003-05-19 21:10 ]</font>
-
-
[P] Als je dan tóch vakantie hebt, kunnen we rustig an doen, en evt dat asje er meteen opzetten. Dan zie je gelijk offie past of niet. (past wel hoor). Kunnen we ook gelijk je compressie meten, of was jij dat niet? Maken we er een gezellig dagje van met BBQ of zo... Misschien dat er nog meer van die hobbyisten in de buurt zijn, of maar meteen gelijk een voorproefje op de piknik...Op 2003-05-14 10:25, schreef Davidov:
Daarvoor wil ik wel naar den Bels rijden, ik neem aan dat-ie past! Als je me het adres van je R4-tuintje eens zou willen sturen (via e-mail ofzo), dan meken we eens een afspraak, ik heb over anderhalve week toch vakantie!

"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Is volgende week Dinsdag goed? Da's 27 mei als ik me niet vergis. Of Woensdag de 28e? Verderop in die week wordt lastig, maar ik kan wel de hele week DAARna, met uitzondering van de maandag. Zeg het maar, ik heb vakantie!Op 2003-05-14 23:35, schreef R4F6GTX Automaat:
[P] Als je dan tóch vakantie hebt, kunnen we rustig an doen, en evt dat asje er meteen opzetten. Dan zie je gelijk offie past of niet. (past wel hoor). Kunnen we ook gelijk je compressie meten, of was jij dat niet? Maken we er een gezellig dagje van met BBQ of zo... Misschien dat er nog meer van die hobbyisten in de buurt zijn, of maar meteen gelijk een voorproefje op de piknik...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: David op 2003-05-19 21:08 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: David op 2003-05-19 21:42 ]</font>