Pagina 1 van 2
Geplaatst: za mei 10, 2003 10:03 pm
door Rodeo-6
Mijn RENAULT 19
met een 1.7 moter en een twee traps weber heeft een probleem.
Hij doet het n.l. niet meer als de moter op temperatuur is.
Ook niet op de choke.
Dus hij/zij krijgt geen benzine meer door ...........?
koude start is prima
Help
Kees de vries
P.s. Stuur me een mailtje, naast een bericht op het forum
Geplaatst: za mei 10, 2003 11:04 pm
door R4F6GTX Automaat
Klinkt als Vapor Lock. ergens een luchtbel in de leiding. Kan komen door poreuze brandstofleidingen, maar kan ook als ze bv recentelijk vernieuwd zijn, dat ze te dicht tegen het motorblok lopen, waardoor de benzine verdampt voor ie in de carb is. Check of de klemmetjes allemaal goed vast zitten en of de leidingen niet poreus zijn. Anders dat ding verkopen en een echte auto kopen, bv een Renault 4.

Geplaatst: zo mei 11, 2003 9:55 am
door an3s
Jakkes...... Een Renault Kadett

Geplaatst: zo mei 11, 2003 12:51 pm
door keessie
Je zou het ook in de ontsteking kunnen zoeken. Toen ik nog in de automaterialenzaak werkte, kwamen dergelijke klachten veelal voor bij *p*ls. Als de motor koud was, liep die perfect, maar als die warm was, dan scheed hij of spontaan ermee uit of na enkele ploffen. Hierna de motor aan laten slaan kon je wel vergeten. Je moest gewoon weer wachten totdat de motor koud was. Oorzaak was de ontstekingsmodule. Na het vervangen hiervan geen centje pijn meer.
Geplaatst: zo mei 11, 2003 5:55 pm
door Rodeo-6
Op 2003-05-11 12:51, schreef keessie:
Je zou het ook in de ontsteking kunnen zoeken. Toen ik nog in de automaterialenzaak werkte, kwamen dergelijke klachten veelal voor bij *p*ls. Als de motor koud was, liep die perfect, maar als die warm was, dan scheed hij of spontaan ermee uit of na enkele ploffen. Hierna de motor aan laten slaan kon je wel vergeten. Je moest gewoon weer wachten totdat de motor koud was. Oorzaak was de ontstekingsmodule. Na het vervangen hiervan geen centje pijn meer.
Bedankt maar hij doet het al weer
Geplaatst: zo mei 11, 2003 9:34 pm
door R4F6GTX Automaat
wat was het nou?
Geplaatst: zo mei 11, 2003 10:05 pm
door Folkert
Ja, wat was het nou?
Geplaatst: di mei 13, 2003 10:22 pm
door Rodeo-6
Op 2003-05-11 22:05, schreef Folkert:
Ja, wat was het nou?
een los zittend benzineslang klemmetje
en een nieuwe tweedehandse ontstekingsmoduul.
En ik wil het woord kadett niet meer zien in deze r4-wereld.
Dat zijn geen auto's, bah
geef mij maar een R. met vage kuren of met grote gaten op onmogelijke plaatsen.
Heb jullie ook stromend water in de rotno, als je links of rechts af slaat ?
Geplaatst: di mei 13, 2003 10:30 pm
door Ron
Ja, heel gewoon, hoewel ongewenst.
Geplaatst: wo mei 14, 2003 10:17 pm
door keessie
Heb ik het dan over een Kadett gehad. Ik dacht het niet!!!
Geplaatst: wo mei 14, 2003 10:22 pm
door Rodeo-6
Op 2003-05-14 22:17, schreef keessie:
Heb ik het dan over een Kadett gehad. Ik dacht het niet!!!
Nee, een "collega"..
En dat woord wil ik nu nooit meer hier enzo lezen.
Wel bedankt voor alle hulp.
Geplaatst: wo mei 14, 2003 10:50 pm
door an3s
Dat was ik en volkomen terecht! De renault 19 is met afstand de lelijkste auto die renault ooit gemaakt heeft en is gewoon een franse kopie van de K*d*tt
Schaam je dat je er in rondrijdt.
an3s (heeft ooit een jaartje noodgedwongen in een K*d*tt sedan rondgereden, vandaar)

Geplaatst: wo mei 14, 2003 11:03 pm
door Folkert
Niet. Dat is de R14...
Geplaatst: wo mei 14, 2003 11:17 pm
door Ron
Mag ik de R9 hier nog even tussendoor wringen?
Geplaatst: do mei 15, 2003 10:12 pm
door Folkert
Ja, dat mag. Al had die wel leuke schommelstoelen, waar de achterpassagiers ook wat aan hadden!