Waar je tegenaan loopt is dat als je de airco aanzet je geen 34pk tot je beschikking meer hebt,
gewoon een stuk minder.
Het motortje moet een stuk harder werken, verbruikt meer brandstof, motortemp. stijgt nogal, auto wordt een stukje zwaarder, waar laat je al je componenten: compressor, verdamper, condensor, koelmotortjes enz.
gr. Jan.
De ruimte om die dingen te plaatsen lijkt me nog wel te doen op zich, maar de hoeveel energie die nodig is om dat 'vergiet', want dat is het, te koelen lijkt me aanzienlijk. Het koelen va de hele ruimte lijkt me erg lastig, kouwe voeten gaat nog wel lukken denk ik.
ik heb ooit een airco van een Jap (is lekker compact) in de R4 gebouwd; op zich een leuk project maar het vermogen dat het weg neemt om nog een beetje te kunnen rijden was te weinig om nog R4 te blijven rijden; ik moest elke keer als ik m aan had staan het ding weer uitzetten als ik wilde accelereren want die gebruikte teveel power om nog lekker te kunnen rijden met de wagen; als je eenmaal op snelheid hebt zou het wel gaan maar dat rijdt niet lekker; hele tijd zakte ie weer naar een langzamere snelheid... ik denk dat de 12 volt die nodig is om de ontsteking te bedienen een stuk minder werd om nog gewoon te functioneren; ik weet niet hoe dat werkt dus de uitleg zal niet optimaal zijn; nee, ik heb toen er de heleboel weer eraf gehaald en toen een Twingo-dak erop gezet; werkt veel beter en is ook veel leuker om te zien...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Mijn vrouw roept altijd dat de twee klepjes van de r4 op het dashboard beter werken dan de airco in onze luxe auto!
je kunt een heerlijke koele lucht gericht in je gezicht krijgen.
in de zomer rijdt mijn vrouw liever in de R4!!
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
dick holtrop schreef:Mijn vrouw roept altijd dat de twee klepjes van de r4 op het dashboard beter werken dan de airco in onze luxe auto! ...
helemaal gelijk, de klepjes en het feit dat elke vier standaard ARKO heeft
Daarnaast, er zijn er meer dan 8 miljoen gebouwd, de meeste reden in warme tot zeer warme landen (ik ook) en heb nog nooit iemand horen klagen
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)