Het was wel een tamelijk regenachtige dag.
En natuurlijk spot je zo her en der nog een viertje:

of een zesje:

of gewoon een typisch frans plaatje:

De tweede dag schoot het niet zo op: de keuze om geen tolwegen te gebruiken, was rond Bayonne niet zo gunstig: er is daar gevoelsmatig iedere 500 meter een rotonde gebouwd. Dat is op zich nog niet zo erg, maar de tussenliggende ruimte is opgevuld met bejaarde Fransen op vakantie. Dat kost dus veel tijd. Dus ben ik slechts tot Burgos in Spanje gekomen.
De derde dag was tamelijk saai: het volledige trajekt over de Spaanse autovias, geluk met de aansluiting van de boot ( wilt u opschieten, we vertrekken over tien minuten), en dan een hotelletje in Tanger. Was toch maar even met die 980 kilometer een nieuw dagrecord (all time welteverstaan). Dat levert geen foto's op dus.
Dag 4 ging van Tanger naar Alnif, ongeveer 700 kilometer, en dus in 1 dag te doen. Het was wel donker bij aankomst, en in het donker is het beroerd rijden in Marokko.
Maar tot die tijd waren er wel weer aardig wat viertjes gespot, en daarvan eentje gefotografeerd:

En mooie omgevingen:

Twee weken heb ik in Alnif gekampeerd bij de familie Boualam in de tuin, en de eerste nacht in het cafe Repos des Nomades. Ontzettend aardige mensen, en met Mbark heb ik nog een aantal tochten in de omgeving gemaakt.

Hierna ging ik door naar Marrakech, slechts 450 kilometer, maar toch een hele dag onderweg.

De pas was de dag ervoor afgesloten geweest wegens sneeuwval, maar vandaag open voor maximaal 15 ton:

Marrakech levert ook wel wat plaatjes op, terwijl ik de souks wat te toeristisch vond:

En daarna weer verder noordwaarts:

En dan rij je weer weg na het maken van de foto, kom je achter zoiets terecht:

Rabat:

De autofocus van mijn toestel had er wat moeite mee, en de auto was ondertussen vreselijk smerig:

Tijdens en na de overtocht was het behoorlijk winderig: veel mensen zeeziek op de boot. Zeezicht vanaf Tarifa:

Ondertussen in Algeciras nog wat viertjes gespot:

En dan maar weer op huis aan; in drie weken heb ik 8126 kilometer met de 4 gereden zonder enig echt probleem, op de derde dag het luchtfilter even gewisseld (het was inderdaad vies; had ik eigenlijk al voor vertrek moeten doen, maar ja). En op de terugweg bleek de moer op het kleppendeksel die de gaskabelafstelling vasthoud losgetrild, even aandraaien en weer verder.
Rudolf
PS: volgend jaar misschien weer...