warme boel
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Nu moeten jullie me toch eens uitleggen, hoe ik de thermostaat in de slang doe. Dan weet ik het een keer zeker.
Moet de voeler (de pin) nu naar de radiateur wijzen of juist ondersom.
Ik had namelijk geen hitte probleem. Maar ik heb er ff een nieuwe slang opgezet (oude was aan het scheuren) en ik heb mn oude thermostaat (bijna nieuw)er weer ingedaan.
Nu brand mn lampie steeds. da vink nie fijn. zou ik hem er verkeerd om in hebben gedaan?
Moet de voeler (de pin) nu naar de radiateur wijzen of juist ondersom.
Ik had namelijk geen hitte probleem. Maar ik heb er ff een nieuwe slang opgezet (oude was aan het scheuren) en ik heb mn oude thermostaat (bijna nieuw)er weer ingedaan.
Nu brand mn lampie steeds. da vink nie fijn. zou ik hem er verkeerd om in hebben gedaan?
Kan.
Met het uitstekende deel van de radiateur af.
Als je daarbij bedenkt dat de bovenste radiateurslang de toevoer van warme koelvloeistof naar de radiateur is, en de onderste slang de koele vloeistof moet terugsturen naar het blok, moet je wel een goede plaatsing kunnen beredeneren.
De klep is het platte deel van de thermostaat. Het lange ding de "sensor".
Bedenk dat die sensor warm water moet voelen wil hij het klepje opendrukken.
Althans, zo interpreteer ik het, en de plaatjes in het boek zien er ook zo uit.
Met het uitstekende deel van de radiateur af.
Als je daarbij bedenkt dat de bovenste radiateurslang de toevoer van warme koelvloeistof naar de radiateur is, en de onderste slang de koele vloeistof moet terugsturen naar het blok, moet je wel een goede plaatsing kunnen beredeneren.
De klep is het platte deel van de thermostaat. Het lange ding de "sensor".
Bedenk dat die sensor warm water moet voelen wil hij het klepje opendrukken.
Althans, zo interpreteer ik het, en de plaatjes in het boek zien er ook zo uit.
-
Mooi bedankt.
Maar hoe krijg ik het dan weer iedere keer voor elkaar dat de motor te warm wordt.
Ik ga zo even kijken of de ventilator op tijd aan slaat. Kzal alle contactpuntjes even schoonmaken. De slangen even doorspoelen, en ik zet er om te proberen even een andere thermostaat in. Dan moet het toch een keer goed zijn.
Maar hoe krijg ik het dan weer iedere keer voor elkaar dat de motor te warm wordt.
Ik ga zo even kijken of de ventilator op tijd aan slaat. Kzal alle contactpuntjes even schoonmaken. De slangen even doorspoelen, en ik zet er om te proberen even een andere thermostaat in. Dan moet het toch een keer goed zijn.
he. ik heb het nog eens een keer gelezen en het plaatje bekeken. maar het uitstekende deel (de sensor), zeggen jullie, moet dus het water voelen die van het blok af komt naar de radiateur. Dus de sensor staat gericht naar het blok.
Op het plaatje zie ik het echter weer anders staan. Dat plaatje is toch de radiateur, wat ik daar zie. mr als ik nog eens kijk kan het ook best het blok zijn. daar wijst de sensor naar de radiateur. nu snap ik er nog geen kaas van.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Leuverink op 2003-04-24 09:01 ]</font>
Op het plaatje zie ik het echter weer anders staan. Dat plaatje is toch de radiateur, wat ik daar zie. mr als ik nog eens kijk kan het ook best het blok zijn. daar wijst de sensor naar de radiateur. nu snap ik er nog geen kaas van.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Leuverink op 2003-04-24 09:01 ]</font>