Eén van mijn andere hobby's (waar de R4-hobby een beetje uit voortgekomen is) is modelbouw. Ik ben net begonnen aan een Plein Air ombouwproject en het leek me wel leuk om het hier te laten zien!
Als basis gebruik ik deze twee bouwdozen, bij jullie misschien wel bekend:

De bovenste is van Heller uit Frankrijk en is sinds een paar maanden op de markt voor ca. 20/25 euro. De onderste is van het Japanse Ebbro en is ook nog geen jaar te koop. Deze is met 40/50 euro wel wat duurder. Beide bouwdozen zijn erg mooi en gedetailleerd en kloppen goed. Wel is de Ebbro een stuk fijner gefabriceerd, zoals een doorkijk in het type 3 grille, bij Heller is dit een massief stukje plastic. Ook zit er bij Ebbro een erg mooie type 2 grille bij met metalen (foto-ets) roostertje voor erachter, wat natuurlijk ideaal is voor de Plein Air.
Het plan is om de onderdelen zo te mixen dat ik naast de Plein Air mijn eigen TL kan bouwen (met GTL-motor).
Alle witte onderdelen zijn van Heller, grijs is Ebbro.

Aftekenen..

En na een halfuurtje snij/zaag/schuurwerk heb ik toch al een goede basis voor de cabrio!
Het grootste deel zit op deze foto nog wel los in elkaar, vandaar dat het er wat schots en scheef uitziet.

De zijpanelen ga ik zelf moeten maken, waarvan later natuurlijk uitgebreid verslag wordt gedaan

Hier op een rijtje met mijn andere Renault-modellen in aanbouw:

De F4 is deels fictief; voor zover ik heb kunnen achterhalen reed Staatsbosbeheer alleen met F6's in deze kleurstelling, de F4's waren rood of beige. De 4CV is van dit rijtje het meest 'af', daarvan moeten alleen nog wat kleine details worden gedaan. Zodra ze af zijn laat ik er meer van zien als jullie willen!
Van de F4 is hier alvast wat meer te zien: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 31&t=45141" onclick="window.open(this.href);return false;
Binnenkort wil ik gaan kijken bij de Plein Air van Boerammetje, om wat detailfoto's te maken.
Voor nu ben ik vooral op zoek naar een goed kloppende zijaanzichtstekening! Weet iemand waar ik die kan vinden?
groetjes,
Jelle