Gegevens op kentekenbewijs

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Bart-S

Gegevens op kentekenbewijs

Bericht: # 157964Bericht Bart-S »

Hallo,

Ik heb laatst het chassisnummer opnieuw in laten slaan door de RDW wegens de slechte leesbaarheid (zie topic viewtopic.php?f=3&t=16367). Bij de RDW bleek dat het nummer al eerder opnieuw ingeslagen is, in 1998 door de Douane (gelukkig kon de RDW daar een document van vinden). De gegevens op mijn kentekenbewijs zijn aangevuld. De kleur beige is helaas niet een van de tegenwoordig mogelijke kleuren, mijn auto is dus aangemerkt als 'bruin'. Ik mocht zelf kiezen, bijvoorbeeld geel vond de keurmeester ook prima.

Ik kreeg tijdens het bezoek de vraag hoeveel inzittenden ik op het kentekenbewijs wilde laten noteren, omdat er geen gordels achterin gemonteerd zijn. Ik mocht kiezen tussen 4 of 5. Gekozen voor 5, leek me verzekeringstechnisch verstandig, mocht ik ooit 3 mensen op de achterbank willen vervoeren. Ik vond het een rare vraag, het aantal zitplaatsen volgt toch uit de typegoedkeuring van de R4? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen met RDW registraties. Mijn R4 staat nu geregistreerd als een hatchback met 5 zitplaatsen (NL-17-HF). Geldt dat voor de meeste viertjes?
JoReno

Re: Gegevens op kentekenbewijs

Bericht: # 157969Bericht JoReno »

De mijne (NL-53-NR) staat wél als Beige geregistreerd (oorspronkelijk Nederlandse auto van 1.8.1985). Dat kon toen blijkbaar nog (en hij is nog steeds beige, maar dat heet dan Sable). Maar in die tijd registreerde men blijkbaar niet de 'Inrichting', dus daar kan ik jou niet wijzer mee maken.
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (grotendeels gerestaureerd)

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Renault Captur 09 TCe (2015)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Plaats reactie