Mijn Renault 4f4 rijdt sinds kort weer op de Nederlandse wegen en voor wat betreft de belasting geldt de oldtimer regeling en daarvoor kreeg ik een aanslag.
Nu was ik van plan om het hele jaar door met de auto te gaan rijden maar dan moet je gewoon de volle mep betalen. De website van de RWD geraadpleegd en daar kwam uit dat ik voor mijn bestelauto €22,= per kwartaal moet betalen.
telefoontje 1:
Ik belde met de belastingdienst en wilde het even regelen, met de nadruk op even, maar nee mijn auto was geen bestelauto of bedrijfsauto en daarom moest ik €37,= per kwartaal gaan betalen.
Telefoontje 2:
Daarmee begon het drama , Meneer u moet op de site van de belastingdienst kijken of uw auto een bedrijfsauto is of niet, heb ik gedaan dus laten we het regelen. Nee zegt de dame u moet eerst lezen en dan belt u terug….
Telefoontje 3:
Oké teruggebeld en weer een ander iemand aan de lijn weer alles uitgelegd het antwoord was , ja ik begrijp u ik maak er een call van en morgen wordt u teruggebeld.
Ik wordt teruggebeld en weer het gelijke verhaal , en de mevrouw concludeert dat er ergens iets fout zit. Belt u maar met de RDW daar zal wel een fout gemaakt zijn.
Telefoontje 4:
RWD gebeld en die zeggen, nee hoor de fout zit bij de belastingdienst u heeft gewoon een bedrijfsauto, geen twijfel mogelijk.
Telefoontje 5:
Weer de belastingdienst gebeld en de boodschap was morgen wordt u teruggebeld . Dat gebeurde ook het zelfde verhaal weer maar nu werd de afspraak gemaakt dat ik het geld voor de oldtimerregeling kwijt was en dat de auto nu volgens het juiste , bedrijfsautotarief, zou worden afgehandeld.
Telefoontje 6:
Drie weken later wordt ik gebeld met de mededeling dat het feest niet door gaat en dat mijn auto geen bedrijfsauto is volgens de belastingdienst, nu komt er iemand kijken naar mijn Renault4f4 om te controleren of mijn auto nu wel of geen bedrijfsauto is!
Wat een drama eerst moet je weer wegenbelasting gaan betalen en dan dit drama……..!!!

Maarten ten Have