Wat zijn de punten waarop gelet moet worden qua techniek, zo het al mogelijk is.
Omdat het e.e.a. moet worden ingebouwd in een kitcar, zijn er geen montageperikelen; de montageplaats kan eenvoudig worden aangepast. (polyester is geduldig

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
zoals boven aangegeven, de montageplaats is niet echt een probleem, ruimte kan worden gevonden.Bertje schreef:Heeft Jeffrey dan geen rembekrachtiging op zijn 1400 monopoint injectie?
De uitdaging lijkt mij om een rembekrachtiger te vinden die compact genoeg is om niet in conflict te komen met het spruitstuk. Of juist een die wat langer is, en effectief voor het spruitstuk pas begint. Verder moet je natuurlijk een vacuumaansluiting op je spruitstuk hebben, er zijn spruitstukken met een vacuumaansluiting voor de carburateur. Als je dan een carb hebt die zo'n aansluiting niet nodig heeft...
Is dit misschien een startpunt: http://www.renault4.co.uk/gordini-brakes.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
deutz schreef:In mijn r4 heb ik een bekrachtiger van een r5 ingebouwd
In mijn vorige Rodeo had ik ook een bekrachtiger van een R5 TS of Alpine (Dat weet ik niet meer), maar in combinatie met een Alpine motor. Toen ik de motor vervangen had door een 1100 Cleon was er geen ruimte meer vanwege het spruitstuk. Heb jij misschien een fotootje, Jan?deutz schreef:In mijn r4 heb ik een bekrachtiger van een r5 ingebouwd, gaat op het r4 pedaal, de remleidingen anders gebogen want de hfd rem cilinder komt iets verder van het schutbord af.
Mij 1400 had al een spruitstuk met een vacuumslang aansluiting, maar is ook zelf makkelijk te maken.
Een zeer positief resultaat!! remt als een speer!!
gr.Jan.
Dat zal dan ook een stand alone , single line zijn van Mini, dezelfde als b.v. de Lockheed en die je op het schutbord kunt monteren en .......geen dual.dick holtrop schreef:ik heb laatst een servo brake van een Mini ingebouwd.