Ik heb precies hetzelfde gehad. Bij mij was de oorzaak een lekke keerring van het asje van de snelheidsmeterwormwiel in de versnellingsbak. De binnenkabel zoog daardoor de versnellingsbakolie omhoog naar de snelheidsmeter.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Okido schreef:Bij mij was de oorzaak een lekke keerring van het asje van de snelheidsmeterwormwiel in de versnellingsbak. De binnenkabel zoog daardoor de versnellingsbakolie omhoog naar de snelheidsmeter.
Dat zou dus ook kunnen, heb er trouwens even aan gedacht. Volgende keer even nakijken.
Ben wel blij dat de snelheidsmeter al terug werkt.
car syteem style JP4 FROG 1989 Clan R4 GTL. 1989 . R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984 Renault Dauphine 1958 Estafette 1974 campforts@live.be https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Okido schreef:Ik heb precies hetzelfde gehad. Bij mij was de oorzaak een lekke keerring van het asje van de snelheidsmeterwormwiel in de versnellingsbak.
Het zal bij mij dus ook een lekende keerring zijn.
Moet ik daarvoor het voorste deksel van de versnellingsbak demonteren of kan ik er zo aan.
Is het een gewone O-ring of iets speciaals.
Marc
car syteem style JP4 FROG 1989 Clan R4 GTL. 1989 . R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984 Renault Dauphine 1958 Estafette 1974 campforts@live.be https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
d'r zit een keerring onder het busje van de kabel, de oude moet met een haaknaald wel te verwijderen zijn, keering in bij renault te bestellen, en om het busje zit ook nog een O-ring die lekkage naar buiten dient te voorkomen.
Tweety schreef:d'r zit een keerring onder het busje van de kabel
Toen ik dit las dan dacht ik "heb ik mijn nieuwe kabel wel goed gemonteerd?" Bij controle bleek dat hij 2 mm dieper moest gemonteerd zijn. nu lag dus de keerring los om dat het busje van de kabel dus niet aansloot op de keerring. Alles gedemonteerd en terug gemonteerd( de tweede inkeping zit nu gelijk met de bovenkant van de kabelhouder)
Als nu de olievloed is opgelost was het dus de fout van de maker, ik dus.
Marc
car syteem style JP4 FROG 1989 Clan R4 GTL. 1989 . R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984 Renault Dauphine 1958 Estafette 1974 campforts@live.be https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;