Pagina 1 van 2

Vacuumpotje

Geplaatst: zo okt 06, 2013 3:55 pm
door Tweety
M'n Tweety vuurde wat na bij het afremmen op de motor, logische diagnose lek vacuumpotje, en vandaag ff gecheckt en inderdaad, als ik er aan zuig, geen weerstand en geen beweging, maar hoe kom ik nu aan een nieuwe..?

Re: Vacuumpotje

Geplaatst: zo okt 06, 2013 10:12 pm
door R4F6GTX Automaat
Bij de bakker misschien?.... waar haal je de overige onderdelen?

Re: Vacuumpotje

Geplaatst: ma okt 07, 2013 11:56 am
door Tweety
ik keek bij Fransoze, maar ze hadden alleen hele ontstekingen, goed ik zal de Brezan 's bellen...

Re: Vacuumpotje

Geplaatst: ma okt 07, 2013 2:38 pm
door Tweety
Brezan gebeld, geen vervroeger.. :( Heb jouw bakker ze wel Paul ?? (uhm)

Re: Vacuumpotje

Geplaatst: ma okt 07, 2013 2:48 pm
door Bertje
Welk merk vervroeger heb je? Heb nog wel een sloop-ontsteking liggen.

Re: Vacuumpotje

Geplaatst: ma okt 07, 2013 3:18 pm
door dirkoosterhoff
Misschien R-Quatre.nl ?

Re: Vacuumpotje

Geplaatst: ma okt 07, 2013 3:59 pm
door Tweety
Ik heb 'n Ducellier, R-quatre.nl heeft alleen kapjes rotors puntjes en condensators... (zat m'n puntje set voor m'n R16 wel bij trouwens..) Ik heb liever een nieuwe, sterker nog liever 2 want ik vermoed dat m'n Volvo66 ook een klein lekje heeft in het potje (sinds de koppeling en de riemen vervangen zijn kan ik alles weer horen.. ) ze moeten toch ergens te krijgen zijn... anders moet ik toch gaan reviseren..

Re: Vacuumpotje

Geplaatst: ma okt 07, 2013 5:24 pm
door Bertje
Ik heb een complete Ducellier R324C33 voor je liggen, en een Femsa sloper. Beiden van een F6. Stuur maar PB bij interesse.

Re: Vacuumpotje

Geplaatst: di okt 08, 2013 1:46 am
door Tweety
Bertje schreef:Ik heb een complete Ducellier R324C33 voor je liggen, en een Femsa sloper. Beiden van een F6. Stuur maar PB bij interesse.
Ik ga ff kijken of ik die oude nog kan herstellen, en ik hoop toch wel dat Paal nog over de brug komt met een adresje, want als ie ze zelf niet kan leveren staat ie mooi voor paul. :lol:

Re: Vacuumpotje

Geplaatst: di okt 08, 2013 8:30 am
door R4F6GTX Automaat
Ik heb er nog een stuk of 5 liggen dus ik heb er geen nieuwe nodig.... nee, doe ze ook niet weg want ik heb er nog 7 (R4's)

Re: Vacuumpotje

Geplaatst: di okt 08, 2013 10:28 am
door Tweety
Je bent een rijk man.. !

Ik blijf zoeken en heb toch nog wat gevonden...

http://www.ebay.com/itm/CAPSULE-DE-DEPR ... _147wt_792" onclick="window.open(this.href);return false;

wel een beetje prijzig, zeker in verhouding tot een hele nieuwe ontsteking

http://www.franzose.de/de/Renault/R4/Zuendung/ANR82116/" onclick="window.open(this.href);return false;

maar ach ik ben toch morgen jarig, ik ga eerst nog wel ff kijken of het membraam gemaakt is van iets wat vervangbaar is...

Re: Vacuumpotje

Geplaatst: di okt 08, 2013 10:31 am
door R4F6GTX Automaat
Ik dacht dat je 4 dagen geleden jarig was.... heb je geen sloperijen in de buurt? Meerdere wagens hebben hetzelfde potje gebruikt hoor, zelfs sommige Jappen...
Gefeliciteerd.. (beer)

Re: Vacuumpotje

Geplaatst: ma okt 14, 2013 11:17 am
door Tweety
Gister de linker motorsteun vervangen, dat kan dus inderdaad zoals in kluwer/haynes beschreven, door de baksteun te lossen en de motor een beetje te kantelen... speciaal voor mensen met dunne armen... ik heb op Ebay een nieuw potej besteld, maar ook het oude opgemaakt en het membraam vervangen door een stukkie binnenband, zit dicht, maar blijft natuurlijk een verassing hoe lang dat mee gaat. ga ik morgen monteren. :roll:

Re: Vacuumpotje

Geplaatst: ma okt 14, 2013 12:30 pm
door Bertje
Tweety schreef:Gis het membraam vervangen door een stukkie binnenband :roll:
Da's interessant. Dat gaat namelijk een hele andere vervroegingscurve opleveren... Het originele membraan is van een ander spulletje en is zonder voorspanning gemonteerd, toch?

Re: Vacuumpotje

Geplaatst: ma okt 14, 2013 8:13 pm
door Tweety
Ducelier vacuumpotje is uiteraard normaal met een membraam gemonteerd van ander materiaal, maar de vervroegings-curve wordt natuur lijk voornamelijk bepaald door het oppervlak van het membraam <-> de drukspanning van het drukveertje ! en dat is bovendien afstelbaar, de spanning van het membraam in vergelijking met de veer is verwaarloosbaar.