Mijn 4 heeft van 2009 tot nu stil gestaan, de gaten in het chassis aan de bestuurderszijde werden te groot om weg te moffelen voor de keuring (Belgen APK) en ik besloot een trouwe Toyota corolla E10 te kopen voor de wekelijkse rit.
In Augustus kan ik de 4 inschrijven als oldtimer en zijn kleine prullaria niet meer van belang voor de keuring, enkel werkende remmen en lichten en klaar

Werken die gepland zijn:
-Laswerken aan de bestuurderszijde, dit is de enige plek waar het dramatisch is, andere plekken zijn nog keihard. (Moeilijkste wordt een lasser vinden).
- geheel groot onderhoud: olie, koelvloeistof, ... wat nog?
-schijfremmen, ik denk er gewoon nieuwe schijven op te zetten voor die 50euro, huidige zijn roest, ook al slijt dat wel weg

- uitlaat weer op meer dan 2 punten fixeren
-ramen weer makkelijk te openen krijgen (hoe? vandaag volledig gedemonteerd en alle mos verwijderd maar gaat niet echt vlot, vaseline helpt een beetje, zou graag nieuwe geleidingen hebben.
- volledig opnieuw spuiten, moet geen topwerk zijn vol glans en shinyness, want dat zal allicht meer kosten da de 4, gewoon een simpele herspuiting. (adresjes ook steeds welkom)
De rest zal al rijdende en werkende wel boven water komen, wat verfraaiingen in de motorruimte enzo.
Zijn er nog suggesties? Mijn 4 is van december 87 met 95.000km
Groets