chassis vraagje

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
silvio

chassis vraagje

Bericht: # 144007Bericht silvio »

ben momenteel bezig aan het chassis van mijn F6, nu was mijn vraag of er verschil is tussen het de chassis van de F6 en de GTL, heb er ondertussen 2 kindjes bijgekregen en zou leuk zijn dat ze ook mee in de wagen konden, dan zou ik een gtl op mijn f6 chassis kunnen monteren

mvg, silvio
kneul0

Re: chassis vraagje

Bericht: # 144010Bericht kneul0 »

Een chassis van een f6 is wat langer.
Maar je kan toch ook een achterbank in de f6 plaatsen?
silvio

Bericht: # 144015Bericht silvio »

dat kan ik idd ook, maar tis de vraag hoe dit in belgie verzekeringstechnisch opgelost wordt, verzekering gaat hier via chassisnummer en daar gaat waarschijnlijk maar 2 plaatsen opstaan....om nog maar te zwijgen van de technische keuring hier, maar ik kan het eens navragen ja, heb hier nog een compleet interieur liggen met achterbank

groetjes, silvio
Bertje

Bericht: # 144044Bericht Bertje »

In Nederland kun je een F6 laten omkeuren naar F6 combi. Dan moet je er dus een achterbank in monteren met de bijbehorende klipjes op de binnenschermen, maar misschien moet je er ook gordelpunten in lassen (links en rechts naast de girafon). Heb er zelf geen ervaring mee, maar een buurman van mij heeft dat ooit gedaan.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Rudi

Bericht: # 144118Bericht Rudi »

Als een F6 of F4 in Belgie kleine vracht wordt genoemd, en ze heeft ramen aan weerszijden in de bak, dan kan er een omkeuring gedaan worden.
In Nederland kun je en dat heb ik met mijn pompiers gedaan, de wagen die als kleine vracht volgens de regelgeving in Belgie genoteerd staat om laten keuren naar geel kenteken met achterbank.
Gordels zijn niet nodig, maar strikt genomen wel veilig, echter een niet originele combi hoeft ze niet te hebben.
Renault 4F4 combi 1988 pompiers (niet origineel)
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''

Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
Plaats reactie