start problemen f4

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
mypiccas

start problemen f4

Bericht: # 143166Bericht mypiccas »

hallo,
ik heb nog niet zo lang mijn f4 uit 84 en heeft wat gebreken vooral met stationair lopen het is erg snel en onregelmatig(heb al gelezen dat dit veel voorkomt) en als ik wat kilometers had gereden viel hij stil en was dan weer moeilijk aan de gang te krijgen. kon op valse lucht duiden omdat dat vooral zou zijn als ze warm zijn.
nieuwe bougies en gasklep afgesteld. weer op pad geweest en bij thuiskomst wilde hij ook niet meer starten en nu dus nog steeds niet , of heel even en als je dan het gas indrukt valt hij dus uit.
heeft iemand hier ervaring mee? :D

groetjes ita
roberto
Contacteer:

Re: start problemen f4

Bericht: # 143168Bericht roberto »

Probeer eens Dry fuel van Wynn's in de benzine tank daarna het brandstoffilter op het kleppendeksel vernieuwen, is het nog niet opgelost spuit eens met een draaiende motor WD 40 tussen het spruitstuk en de kop veranderd het toerental dan is de pakking stuk, je kunt de volgorde ook omdraaien. controleer ook even de contactpunten het kan zijn dat het bladveertje van een punt is gebroken
Rudi

Bericht: # 143172Bericht Rudi »

Wat voor motor ligt erin, een 850 of een 1100?

Misschien jezelf even voorstellen in de rubriek VOORSTELLEN,
dat opent ook deuren, soms wonen er collega 4 rijders om de hoek en die kunnen even komen kijken.

By the way, gefeliciteerd met je F4 combi, join the club.

Rudi
RVIER

Bericht: # 143174Bericht RVIER »

@ita

je moet zowel het mengsel met de mengselschroef, als de gasklep afstellen.

Dat beroerd stationair lopen is geen kenmerk van de renault motoren maar van hun eigenaren
:-)
zoek maar even op het forum en dan vind je hoe dat moet.

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Willem de Zwijger

Bericht: # 143203Bericht Willem de Zwijger »

Controleer maar eens of alle spruitstuk moeren er nog op zitten, die willen wel eens loslopen en dan krijg je heel onrgelmatig lopen.
mypiccas

Bericht: # 143211Bericht mypiccas »

hallo mensen,
bedankt voor het advies hij start weer! de ontsteking zat er niet helemaal goed op.
Dit weekend een lange proefrit maken want volgende wk vrijdag ga ik ermee naar zuid frankrijk argeles sur mer.
flink ritje dus hij moet het wel blijven doen als hij warm is en dat was het orginele probleem, daarom hebben we hem uit elkaar gehaald en toen wilde hij niet meer starten dat doet hij weer dus nu weer kijken of het oude probleem zich weer voordoet.( stotteren als hij warm is en dan niet meer willen starten)
het is een 1100 en hij heet opi zo is in iedergeval mijn auto voorgesteld :D
ik had al gelezen dat er een voorstel pagina is heb die nog niet kunnen vinden blond.. misschien... laat ik in het midden
Er wordt hard aan opi gewerkt in ieder geval, iedereen alvast een super mooi weekend toegewenst!
lekker toeren :lol:

groetjes ita
Plaats reactie