Ik denk dat je startmotor even mee draait met je vliegwiel: Wat niet de bedoeling is. Na het starten moet je startmotor zich terugtrekken en dat doet hij niet! Een klein beetje WD 40 spuiten in de gleuven..... kan helpen!! Anders wachten op verder advies van expert...... "Mister X"
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Franckie op 2003-03-04 15:31 ]</font>
of WD-40, helpt ook wel eens. Het kan natuurlijk ook zijn dat je auto zo goed start dat je gewoon te laat bent met het loslaten van je sleutel, dat wil mijn vriendin ook nog wel eens overkomen. Als ik dan met een vertrokken gezicht niks zit te zeggen kijkt ze me aan en zegt verantwaardigd "wat doe ik nu weer verkeerd?"
Uhm......ik wilde net mijn auto starten en toen maakte hij dat geluid weer en starten deed hij ook niet! Na een paar keer geprobeerd te hebben deed hij het uiteindelijk wel, maar hij maakte constant dat geluid. Kan het zijn dat de startmotor vervangen moet worden? Dat hoop ik namelijk niet, want dat schijnt nogal een naar werkje te zijn?!
Iemand tips en emig idee wat nu te doen?
De as die een stukje uit de startmotor komt en de starterkrans om je vliegwiel aandrijft hoort weer teruggetrokken/-duwd te worden op het moment dat je je contactsleutel loslaat en die weer in de contactstand staat. Het kan zijn dat je nog steeds contact maakt en de motor dus als het ware blijft starten. Dit lijkt me niet het geval, want dan trek je je accu vrij rap leeg en dat houdt je geen ritje lang vol. Andere (logischere optie) is dat de veer die ervoor moet zorgen dat die as weer op zijn plek komt niet meer werkt. Dan moet de startmotor er toch even onderuit om het geheel wat te soepelen.
stuurstang los, uitlaatspruitstuk los (carb en alles kan erop blijven zitten, moet gewoon ff wat aan de kant) 3 boutjes los startmotor deruit klaar. startmotortje soepelen/vervangen terugzetten met de bovenste twee boutjes, onderste boutje weggooien. nieuwe pakking plaatsten, spruitstuk op zijn plek hitteschildje op zijn plek, alles vastzetten, evt. kabels weer goed leggen, stuurstang vast klaar. Als het lekker loopt kan het loshalen en weer vastzetten in een uur. Hoe lang dat met die startmotor gaat duren weet ik niet. Als alles versleten is ben je snel klaar, revisie of sloop starter kopen (=+/- 90 of ? (hangt van van alles af) euro) en alles weer op zijn plek zetten.
Wat het ook nog kan zijn, maar dat hoop ik niet voor je, is dat de vertanding op het vliegwiel gaar aan het worden is. Dat komt bij oldtimers wel vaker voor. Maar dan zul je een ander vliegwiel moeten laten monteren en dat is een behoorlijke klus. Maar als ik het zo hoor denk ik idd eerder aan een startmotor die niet naar behoren werkt.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Hmm.....das jammer, maar het zal toch moeten gebeuren. Ik breng hem naar de garage en dan moeten zij er maar even naar kijken.
Hij doet het namelijk niet altijd, maar gewoon af en toe. (ik heb geen dus ik start vandaag niet....)Alvast bedankt voor de reacties!
ps: toen ik hem net had ging wel tijdens het rijden het accu lampje branden, nu niet meer kan het er dan wel mee te maken hebben of hebben gehad?
19 april moet hij naar de garage. Dan word hij even helemaal nagekeken!
Kan ook eigenlijk geen kwaad, we hebben hem gekocht en zelf niet meer naar gekeken of hij wel in orde is/was.
Dusse.....afwachten dan maar!
Het is zeker geen probleem, maar ik vind het leuk om van mensen hier het een en ander over de vier te horen.
Ik heb ook geen zin om voor ieder dingetje aan te kloppen bij vaders! (uiteindelijk doe ik dat wel haha... )
En trouwens als je het wil weten, de gagare is meer gericht op vrachtwagens. Voor je personenauto kun je er wel terecht, maar het meeste werk bestaat uit het verkopen en repareren van vrachtwagens!