Pagina 1 van 3

Geplaatst: ma mar 03, 2003 8:57 pm
door Gast
Ik wil mijn f6 verlagen.
Het is nl een beetje een zwaaibak en dat terwijl ik rondom de schokbrekers vervangen
heb!
Heeft iemand hier ervaring mee?
En moet ik dan voor en achter doen?
En welke geeft welk effect?

Geplaatst: ma mar 03, 2003 9:32 pm
door Ron
Dat zwaaien, van voor naar achter van links naar rechts?
Het kan komen door lage bandenspanning, verkeerde uitlijning en dat merk je bij bochten, kapotte stabilisator...
en weet ik wat er alleaal nog extra mis kan gaan bij het vervangen van schokbrekers.

Hoe zwaaien?

Geplaatst: di mar 04, 2003 12:02 am
door Folkert
Bij het vervangen van de schokbrekers kan er vrijwel nix mis gaan! Das zo gemakkelijk... Ik suggereer: tover ergens dikke (R5AT) torsiestabilisatoren vandaan. Verlagen voor is overigens eenvoudig, over verlagen achter zijn de meningen verdeeld...

Geplaatst: di mar 04, 2003 1:57 pm
door Alain Prost
Hotze holtrop uit Oude-Haske tel:0513677250 heeft zat van die dikke stangen. Als je je auto achter wilt verlagen moet je wel dikke stangen hebben i.v.m. apk !! Wat voor dempertjes heb jij nu ........ nieuwe of tweedehands en welke merk?????

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Franckie op 2003-03-04 12:57 ]</font>

Geplaatst: di mar 04, 2003 6:48 pm
door Supersuus
Ik heb voor die gele (nieuwe)racers(volgens de Meesters)bij de club voor de voorkant,en
ook nieuwe achter (monroe geloof ik)
Maar als ik voor verlaag moet ik dan perse de achterkant ook doen?
Over het zwaaien:zowel van voor naar achter als van links naar rechts.
De bandenspanning is goed ,alle fusee's vernieuwd en hij is pas uitgelijnd.
Over die stabilisatorstangen ;kan je die dikkers zo overzetten?
En hoe doe je dat dan met verlagen van voor?
vr gr Suus

Geplaatst: di mar 04, 2003 11:03 pm
door Ron
Er staat al zoiets ergens, zoek op het trefwoord "spanband".
Ik geloof dat dat gebruikt is toen.

hiero

Geplaatst: di mar 04, 2003 11:14 pm
door Folkert
Wat heb je voor die gele racers betaald??? Hebben ze er nog meer? Het klinkt als gele koni's, de sportuitvoering.. Altijd leuk!

Maar voor het echte stoppen van het zwaaien van voor naar achter, ook wel deinen genoemd, zou je hardere veren moeten monteren... En er zijn mensen die daar wat mee hebben gedaan... Ik heb mijn veren verkort (lees harder gemaakt) door de veren in te klemmen (voor op een kwart van de lengte, achter op ongeveer de helft). Dan deint hij helemaal niet meer. Ik durf daarentegen dat nog niemand direct aan te raden...

Geplaatst: di mar 04, 2003 11:45 pm
door Ron
Nee, en toch merk je nog niet iets van wat dat argument, om het niet te doen, zou moeten staven. Behalve de theorie dan.
Ga zo'n klemmenhandel beginnen man.

Geplaatst: di mar 04, 2003 11:46 pm
door Ron
Aaaaah, je wilt ze uniek en voor jezelf houden natuurlijk :smile:

Geplaatst: di mar 04, 2003 11:54 pm
door Folkert
Nee hoor. Ik zou het leuk vinden als iedereen met een dergelijke constructie ging expirimenteren, al moeten ze dan niet bij mij aankloppen dat ze een setje veren hebben verkloot of dat ik die klemmen ga maken...
Ik heb er foto's van, maar die staan niet eens op mn site... Nah..

Geplaatst: wo mar 05, 2003 12:01 am
door Ron

Geplaatst: wo mar 05, 2003 12:05 am
door Folkert
ok, maar ze staan niet op de begeleidende pagina:
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at ... opage.html

Geplaatst: wo mar 05, 2003 12:05 am
door Folkert
Maar er moeten meer foto's zijn...

Geplaatst: wo mar 05, 2003 6:12 pm
door Supersuus

Geplaatst: wo mar 05, 2003 6:19 pm
door Gast
Ik heb effe gekeken,het zijn Renault Berline
schokbrekers
Ze waren 50,-gulden toen per stuk.
Maar als ik het goed begrijp heeft niemand
nog echt aan de torsieveren gedraaid?!
Dan moet ik het maar gaan ondervinden....
Groeten Suus