Starten ging al iets minder en op de snelweg de laatste tijd ook dat horten en stoten. Leek op slechte benzine aanvoer/ valse lucht.
Dus een flesje Wynns om de benzine toevoer schoon te maken en nog een om het water in de tank te verdrijven. Dat leek allemaal best wel te werken tot vandaag.
Na mijn werk eens serieus onder de motorkap gekeken. Bobinekabel los gehaald en mijn collega even laten starten.@#$#@%^%&

Wat doe je dan? Dan bel je de ANWB. Ondertussen verder krakende hersens.
ANWB arriveert en hoort het verhaal aan. Trekt de verdelerkap ven de verdeler af en vraagt om te starten.
Ja meneer idd geen vonk. Die man krijgt ook nog een optater van de bobine die dus wel prima werkt. Maar wel een vonk met het contact aan en onderbreken met een schroevendraaier.
Hoofdbrekers

Ik knarste ook nog verder

Nou dat kastje daar op het schutbord.
Misschien moeten we gewoon de condensator en de negatieve draad van de bobine weer op de juiste plek aansluiten.
En ja hoor na wat gezamenlijk gesleutel eerst even niets, maar na de tweede keer starten wel een goede vonk.
Verdelerkap weer gemonteerd en gaan met die banaan.
ANWB man was iets teleurgesteld een gepikeerd leek het.
Maar goed ik kon in ieder geval wel naar huis rijden.
Helaas wel een ritje met een bloedmooie vrouwelijke collega verpleegkundige misgelopen.
Ook merk ik nu erg veel verschil in trekkracht de motor reageerde veel directer op gas intrappen.
De hamvraag nu.
Komt het vaker voor dat zo'n Vellemankitje zomaar de geest geeft?
Groet, Robert