Deurbakken monteren
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Deurbakken monteren
Ik wil een setje deurbakken in mijn F4 monteren, alleen: hoe zet je die krengen vast? Bovenaan moeten ze hoogstwaarschijnlijk vast met 2 parkers, maar dan zijn er ook nog of 4 "slobgaten" in de onderrand. Ik dacht dat daar standaard bekledingclipjes doorheen moesten (je weet wel, die dingen waarmee ook o.a. de deurpanelen vastzitten), maar dat past dus niet. Hoe hoort dit vast te zitten?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Deurbakken monteren
Bij mijn R4 (van m'n opa) zaten inderdaad op de plek van die bekledingclipjes schroeven/ parkers met zo'n soort "vaste ring" door de deurbekleding geschroefd...
Dus; de bekleding blijft gewoon zitten... De bak komt tegen de bekleding aan en door de stof, op de plek waar ook het clipje zit, komt een ringplaatschroef... Door het midden v/d de clips...
Misschien is dat de manier OF de dealer heeft toén zelf iets verzonnen...
Dus; de bekleding blijft gewoon zitten... De bak komt tegen de bekleding aan en door de stof, op de plek waar ook het clipje zit, komt een ringplaatschroef... Door het midden v/d de clips...

Misschien is dat de manier OF de dealer heeft toén zelf iets verzonnen...
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Onder zitten een soort plastik drukkers die door de bekleding heen gaan, zijn dusdanig lang dat daar de
plastik bak overheen gaat met de grote gaten en daarna de bak opschuiven totdat de kleine gaten
over de uitstekende bekleding klemmen gaan, en daarna aan weerszijde de parkers in de deur draaien.
Succes! gr.Jan.
plastik bak overheen gaat met de grote gaten en daarna de bak opschuiven totdat de kleine gaten
over de uitstekende bekleding klemmen gaan, en daarna aan weerszijde de parkers in de deur draaien.
Succes! gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Hm... Toch een eigen oplossing van de dealer, blijkbaar...
Heeft er iemand van die plastic drukkers ?
...'Kan ik de bakken van zolder halen en ze ooit eens terugzetten zoals het eigenlijk hoort...
Heeft er iemand van die plastic drukkers ?
...'Kan ik de bakken van zolder halen en ze ooit eens terugzetten zoals het eigenlijk hoort...
Ben ook wel geïnteresseerd in die drukkers. Enig idee hoe de fransoos (of een andere onderdelenboer) ze zou noemen?
-
Ik kreeg helemaal genoeg van altijd weer die bak aan de deur die losrammelt zodat de inhoud weer op straat ligt, die drukkers zijn leuk maar niet echt funtioneel. Dus kocht ik zeer onpuriteins de dikste parkers die ik kon vinden en heb daamee de deurbakken vastgezet. Eigenlijk maar 1 parker erbij, en wel centraal onderin. Daarvoor moet je dan een gaatje in de bak boren om er met de schroevendraaier bij te kunnen.
En vervolgens ook de deurbekleding (corosseriering eronder) want die veertjes daarachter zuigen ook enorm
En vervolgens ook de deurbekleding (corosseriering eronder) want die veertjes daarachter zuigen ook enorm

Dan zoek ik niet verder, en hou ik me lekker bij de "dealeroplossing"... Zat inderdaad wel goed vast...Willem de Zwijger schreef:...die (plastic) drukkers zijn leuk, maar niet echt functioneel...

Laatst gewijzigd door ervaar.R4 op za nov 17, 2012 11:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Klinkt als een goeie dealer .... 

'Zat in Hoogeveen, Drenthe. ...Moet ik even nadenken... Volgens mij zijn ze al lang geleden gestopt...
Hm... M'n oom neemt de telefoon niet op en Picasaweb "ligt er ook uit", dus dat wordt 'em even niet... 

OK, dan doe ik ook de parker-methode. Eens kijken of ik de bak er toch op kan schuiven zodat ik er geen gaatje in hoef te boren.
Ik heb ook geen extra gaatjes in de bak zitten... Je kunt een dopsleutel met zo'n cardankoppeling gebruiken OF je koopt bij de ACTION zo'n flexibele schroevendraaier/ bithouder... Kost bijna niets en komt weleens van pas 
Bij dit klusje dus ook...

Bij dit klusje dus ook...
Er zijn ook dikke parkers met zeskantige kop!!
Dus gewoon met een klein dopje+rateltje vast draaien, of een gewoon steek of ringsleutel!
gr.Jan.
Dus gewoon met een klein dopje+rateltje vast draaien, of een gewoon steek of ringsleutel!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
- dick holtrop
- Contacteer:
ik heb lekker overal gaten geboord en dikker parkers erin gedraaid. zit als een huis.
in heb zelfs de sleuf gaten niet gebruikt maat gaten geboord in de kunststof bak.
dat gaat zeker nooit weer los.
groet dick.
in heb zelfs de sleuf gaten niet gebruikt maat gaten geboord in de kunststof bak.
dat gaat zeker nooit weer los.
groet dick.
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
Ja, al bladerent door mijn fotookes,( zocht ietrs anders) kwam ik de bevestiging van de deurbakken bij mij tegen.
Ik heb ook een klein gaatje ernaast geboord en de bak vastgezet met carrosserie schroeven of ook wel spatbord schroeven, net zoals Dick de wat grotere parkers, met gelijk de ronde plaatjes.
Makkelijk met een klein dopsleutelset of steek vast te draaien en tapt zich goed vast. Heb dus wel de bestaande sleufgaten gebruikt en de klemmetjes van de bekleding konden blijven zitten.

Ik heb ook een klein gaatje ernaast geboord en de bak vastgezet met carrosserie schroeven of ook wel spatbord schroeven, net zoals Dick de wat grotere parkers, met gelijk de ronde plaatjes.
Makkelijk met een klein dopsleutelset of steek vast te draaien en tapt zich goed vast. Heb dus wel de bestaande sleufgaten gebruikt en de klemmetjes van de bekleding konden blijven zitten.