Mag ik even een technisch vraagje stellen over een niet-R4? Vast wel iemand hier die er zijn gedachten over kan laten gaan.... hoop ik.
Ik ben bezig aan onze GMC CCKW, die volgende week mee moet doen in een bevrijdings dinges, re-enactment en zo.. ik wilde de kleppen controleren en evt stellen maar merkte op dat de tuimelaars erg droog waren, sommige zelfs wat roest erop. De wagen stond zo ongeveer een half jaar stil dus dat is niet lang genoeg om op te drogen. Wat kan het zijn? Ik heb het oliefilter element eruit gehaald om te kijken of het zonder filter wel nat wordt maar dat maakte niks uit. Alvorens met een oliespuitje alles effe gesmeerd, kleppen gesteld, die stonden echt veels te ruim. Ik vrees dat de tuimelaaras zelf droog gelopen heeft waardoor het allemaal wat af- of in- gesleten is... is dat een mogelijke gedachte? En waarom komt de olie zo slecht boven? Er komt wel iets maar niet bij elke klep en het 'spattert' totaal niet, kan rustig laten lopen zonder kleppendeksel zonder dat er wat spattert...