Klassiek geval: heel fijn karrentje, maar te veel rottigheid aan de onderkant voor de hoeveelheid tijd en geld, die ik er voor heb, apk bijna op.
Hoop dat het een loper wordt, geen sloper, maar in elk geval is het slakkehuisje in de best mogelijke handen achtergelaten, en zelfs als het een sloper wordt, technisch altijd naar volle tevredenheid gefuncioneerd, motor, bak ect.
Maar nu het volgende.
Aangezien ik er een nieuwe 123 ontsteking en bobine in had gezet, heb ik die natuurlijk verwisseld met de ontsteking van mijn andere F6, Spaans met verhoogd dak.
Traditionele ontsteking en bobine op Bokes oude F6 gezet, loopt als een tierelier.
123 in de spanjaard gefrot, met de led-lampje-functie op "grofweg goed"gezet, NIKS .
Alles nagelopen, klooien met de timing, honderd keer opnieuw gedaan, bougies op vonk gechekt, er is brandstof, alles goed, maar lopen ho maar, alleen wat knallen hier en daar, grrr

Arme Michiel ( heeft het al zo druk) voor het karretje gespannen, heeft toch zeker 20 minuten staan proberen,
ook zonder resultaat.
Uiteindelijk een methode van Chiel gekregen: merkteken vliegwiel zichtbaar in het vakje, zo, dat cylinder 1 op BDP staat (checken met een schroevendraaier in bougiegat). rotor van de verdeler moet dan naar cylinder 1 wijzen.
Inderdaad staat cylinder 1 vliegwielkant keurig op BDP, als het merkteken van het vliegwiel op 0 graden (meest linker streepje) staat.
Maar de rotor wijst in dat geval niet naar cylinder 1: wel bijna recht naar het blok, of 180 graden de andere kant op.
Wat kan hier aan de hand zijn?
Het enige, dat ik kon bedenken, is, dat, tijdens het verwijderen van de oude verdeler, het wieltje waarin die aangreep, is blijven plakken even, en op een andere positie is teruggevallen???
Is dat mogelijk?
Zijn er nog andere mogelijkheden?
Hoe pak ik het aan?
Hoe los ik het op?
bij voorbaat dank!
Serge