58 pk uit een 1108-je!??
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Hallo allemaal!
In de rubriek "vraag & aanbod" las ik iets over een 1108cc GTL-blokje waar zonder veel aanpassingen (andere gasfabriek) bijna 60 pk uit werd geperst! Op zich is 60 pk voor een 1100cc motor niet extreem veel, maar voor zo'n GTL-blokje is het wel bijna twee keer het orriginele aantal pk's!!
Kan je inderdaad vrij eenvoudig meer vermogen uit zo'n GTL-blokje halen met een andere carburateur? (misschien is 60pk iets overdreven, maar 45pk zou ook mooi zijn!!!)
Weet iemand hier iets meer van? Misschien zijn er meer mensen in geinteresseerd!?!
In de rubriek "vraag & aanbod" las ik iets over een 1108cc GTL-blokje waar zonder veel aanpassingen (andere gasfabriek) bijna 60 pk uit werd geperst! Op zich is 60 pk voor een 1100cc motor niet extreem veel, maar voor zo'n GTL-blokje is het wel bijna twee keer het orriginele aantal pk's!!
Kan je inderdaad vrij eenvoudig meer vermogen uit zo'n GTL-blokje halen met een andere carburateur? (misschien is 60pk iets overdreven, maar 45pk zou ook mooi zijn!!!)
Weet iemand hier iets meer van? Misschien zijn er meer mensen in geinteresseerd!?!
Oke, het kan dus, in de r5 levert het zelfde blokje ook 43pk geloof ik, wel met andere nokkenas als ik me niet vergis.
Maar wat voor soort carburateur heb je hiervoor nodig?? Een dubbele weber, zoals in die andere rubriek stond lijkt me wat veel van het goede.....(zuipen etc.)
Standaard zit er op zo'n GTL-blokje (motortype 688) een zenith 28IF, maar ze zijn ook met een (solex?)32SEIA geleverd. De laatste heeft bijvoorbeeld een acceleratiepompje, is groter en ook wat complexer, de 28IF is echt supersimpel (en naar mijn idee te klein, aangezien de choke dichtmmoet voor een goed mengsel). Voldoet zo'n 32SEIA nou beter, of moet je een carb hebben van de R5 of R6? Hier zal toch wel iemand al eens mee hebben geexperimenteerd!??
Maar wat voor soort carburateur heb je hiervoor nodig?? Een dubbele weber, zoals in die andere rubriek stond lijkt me wat veel van het goede.....(zuipen etc.)
Standaard zit er op zo'n GTL-blokje (motortype 688) een zenith 28IF, maar ze zijn ook met een (solex?)32SEIA geleverd. De laatste heeft bijvoorbeeld een acceleratiepompje, is groter en ook wat complexer, de 28IF is echt supersimpel (en naar mijn idee te klein, aangezien de choke dichtmmoet voor een goed mengsel). Voldoet zo'n 32SEIA nou beter, of moet je een carb hebben van de R5 of R6? Hier zal toch wel iemand al eens mee hebben geexperimenteerd!??
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
- Locatie: Tilburg